fallback

Как студът засегна авиопревозвачите в САЩ

JetBlue компенсира пътниците си с ваучери за пътуване и допълнителни точки в програмата за лоялност

13:11 | 08.01.14 г.
Автор - снимка
Редактор

Никой не печели, когато температурите навън са 15 градуса под нулата, освен може би барманите. Естествено, загубите на авиокомпаниите са сред най-големите. пише Businessweek. След като по-голямата част от средния запад и североизточните райони на САЩ бяха ударени от снежна буря и суров студ, водещите превозвачи в страната започнаха бавно да нормализират дейностите си и да се опитват да успокоят пътниците с извинения и бонуси. JetBlue например, която временно преустанови дейностите си в Ню Йорк и Бостън, обяви допълнителни полети за чакащите пътници. Превозвачът е изготвил подробен план за компенсации с различни облаги на базата на броя на отменените полети, които всеки пътник е претърпял, и от това дали той е член на програмата за лоялност на компанията. Клиентите могат да получат двупосочен билет, независимо дали членуват в клуба. Превозвачът обеща също да обмисли възможността за финансова компенсация на непредвидените разходи на пътниците, принудени да чакат по летищата. 

JetBlue не е единствената фирма с отменени полети. Всички водещи авиопревозвачи в САЩ отмениха стотици полети,  като най-голям бе броят им за Southwest. В географски план най-много бе броят на отменените полети в Чикаго, където арктическите температури замразиха горивните помпи и принудиха механиците да работят на открито на 15-минутни смени. Междувременно JetBlue обяви 25 допълнителни полета, за да извози пътниците, блокирани по летищата в чакане на самолети, които да ги откарат до дестинациите ми, предаде Bloomberg.

Дейностите вече са възстановени на летищата Кенеди и ЛаГардия в Ню Йорк, както и на Нюарк Либърти в Ню Джърси и Бостън Лоугън, след като от 2 януари там бяха отменени 1800 полета, засегнали 150 000 души. Причината бяха бурите, които връхлетяха североизточните райони на САЩ, а след това и Чикаго. Ситуацията бе усложнена допълнително от осъществената на 4 януари промяна в правилата за почивка на пилотите. Според новите разпоредби, издадени от Федералната авиационна администрация, максималният брой часове, които могат да работят пилотите, е намален от 16 до между 9 и 14 часа. Най-големи са ограниченията за пилотите, които летят през нощта, прекосяват различни часови зони или пък изпълняват множество излитания и приземявания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:48 | 09.09.22 г.
fallback