fallback

Как кучетата съживяват бизнеса с частните самолети

Големите търговски самолетни компании грубо пренебрегваха клиентите си с домашни любимци

13:26 | 16.12.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Кучетата също се нуждаят от самолети - всъщност дори повече от всички нас, пише Businessweek. Това е най-новото маркетингово послание на фирмите, продаващи частни площи в самолети и чартъри.

Ако влезете в NetJets.com - сайта на компанията, която позволява на пътниците да закупят или наемат част от самолет, няма да видите бизнесмен, който работи на лаптопа си; ще видите момченце в разкошна кожена седалка, което спи дълбоко в прегръдката на малък лабрадор. Това е умилителна картинка, която кара умореният пътник да изтича и да си купи - кученце и уютен Гълфстрийм, в който то да спи.

Миналата година NetJets е транспортирала 14 4000 животни на близо 10 000 полета.

Flexjets, втората по големина компания в бизнеса със споделяне на самолети, също е активна на пазара на превозване на домашни любимци. На сайта ѝ посетителите могат да видят куче, което се качва на самолет, следвано от семейство в ски екипи. На друга страница бащата гледа през прозореца с куче в скута, около чийто врат е увит шал.

Маркетинговото послание тук е повече от ясно: "Разбираме. Домашните ви любимци са част от семейството (Вие дори ги обличате като странни чичовци.)".

Ако оставим настрана нелепите снимки, стратегията е доста остроумна. През годините големите търговски самолетни компании грубо пренебрегваха клиентите си с домашни любимци. Опасенията от замръзнали кучета и съдебни дела заради такива случаи обикновено бяха причина да бъде загърбен един сравнително голям пазарен потенциал. Близо 43,3 млн. домакинства в САЩ имат най-малко едно куче.

Delta също се включи в бизнеса с кучета, но списъкът с ограничения и правила е доста дълъг, а цените са високи. Компанията отказва да транспортира създания със сплескани муцуни, както и по линиите, изпълнявани от Boeing 767 или Airbus 330-200.

United Continental има също толкова дълъг списък със забрани, включително за превозването на много малки кученца, както и, колкото и странно да звучи, прасенца на възраст под осем седмици.

В същото време Southwest и JetBlue позволяват на пътниците да транспортират със себе си малки кученца, но не и по-големи животни в отделението за товари.

Всичко това има един важен подтекст: "Частните самолети не са само за бизнес пътувания". 

Индустрията пострада тежко през 2008 и 2009 г. на фона на рецесията, която силно сви търсенето от страна на бизнес пътниците. През 2009 г. NetJets отчете загуба от 711 млн. долара, преди да се върне на печалба от 207 млн. долара през следващата година.

Подобна турбуленция е една от причините, накарала неотдавна Bombardier да излезе от бизнеса с отдаване на части от самолети под наем. През септември тя продаде Flexjet на поделението на инвестиционната компания Directional Aviation Capital. Междувременно изглежда, че Directional е убедена, че бизнесът с превоз на чегириноги ще потръгне. Когато купи фирмата, тя направи поръчка за 85 нови самолета.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:56 | 10.09.22 г.
fallback