Като учител по английски език в системата на обществените училища в Ню Йорк в началото на 80-те години, когато крекът е на мода, Мат Бардин не е изненадан, че някои от децата, които твърдят, че им се налага да избягват куршумите, за да стигнат до училище, имат проблеми с четенето. За младия Бардин тази задача изглежда безсмислена.
„Те бяха прекрасни деца, но когато имаш 30 от тях по едно и също време, имаш чувството, че си безполезен и не оказваш голямо влияние върху тях“, твърди той.
След четири години той напуска мястото в училището, тъй като предпочита да преподава на децата на богаташите в Махнатън, виждайки в това по-лесна алтернатива. Когато отива там обаче е шокиран, защото много от децата на заможните в скъпите частни училища също не могат да четат, пише Financial Times.
Той си спомня едно дете на лекари, което учил в началото. По думите му момиченцето така и не се научило да чете правилно.
Днес, 22 години по-късно, Бардин казва, че взима по 600 долара на час за един урок. Той е наел около 50 учители на свободна практика в агенцията си Veritas Tutors, които преподават на деца в цял свят. Докато той живее предимно в Ню Йорк, повечето му уроци се провеждат по Skype и то с все повече деца от Китай и Русия, които не живеят в родните си страни.
Бардин твърди, че тенденцията учителите автоматично да коригират учениците си показва още по-голям проблем – че децата не четат точно и не обработват информацията правилно. Учителят смята, че при индивидуалното обучение грешките просто не могат да се скрият и това е основното му предимство.