Услугите за стрийминг на музика трябва да си осигурят няколко големи музикални групи, за да останат в крак с конкуренцията и евентуално да я победят, пише Businessweek.
В надпреварата между Spotify, Pandora Media, Rdio и Rhapsody (да не говорим за услугите на YouTube и Beats Music, които ще дебютират догодина), Spotify изглежда излиза начело благодарение на Led Zeppelin.
Бандата, която до момента отказваше да лицензира музиката си за стрийминг услуги, сключи ексклузивна сделка с шведската компания, която ще позволи на абонатите на Spotify да слушат целия ѝ каталог. Това е второто сериозно музикално завоевание на Spotify: през 2012 г. тя сключи договор с Metallica - групата, която успешно осъди Napster за нарушение на авторските права.
Освен това Spotify ще пусне целия си каталог от 20 млн. песни за ползване на мобилни устройства безплатно. По-рано това бе възможно само за 5 млн. платени абонати. Сега единствената разлика между платената и безплатната версия на Spotify ще е в рекламите, които плащащите абонати няма да са принудени да изтърпяват между песните.
Led Zeppelin бе една от бандите, които до последно отказваха да бъдат включени и в каталога iTunes на Apple. Тя се присъедини към него през 2007 г., като след това бе последвана и от Beatles, Radiohead и AC/DC. Beatles и AC/DC за момента са извън Spotify.
Radiohead включи каталога си в услугата, но по-рано тази година фронтменът на бандата Том Йорк се възпротиви срещу ниските суми, които Spotify превежда на артистите, и изтегли соло албумите си.
"Стриймингът е подходящ за каталозите. Но той не работи в подкрепа на работата на новите артисти", оплака се Йорк в Twitter. Може би това е причината музиката на Radiohead все още да е в каталога. И причината Led Zeppelin най-накрая да позволи на феновете си да я слушат безплатно.