fallback

Какви са предизвикателствата пред веригите за хамбургери в Африка?

Веригата на доставките е деформирана заради липсата на продукти, вода, хладилници, както и заради високите производствени разходи

16:44 | 11.12.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Не е лесно хамбургерът да си пробие път в Африка. През последните няколко години в Нигерия Johnny Rockets Group Inc. отвори първата си ретро закусвалня на континента, а Burger King Worldwide Inc. преряза лентата на едни от своите общо 200 ресторанта, които планира да отвори в Южна Африка и съседните й страни. Догодина CKE Restaurants Inc. ще разкрият своята верига в Нигерия и Южна Африка, пише Wall Street Journal.

Някои от най-големите производители на хамбургери внасят на континента американското кулинарно класическо изкуство. Но това пътешествие деформира веригата на доставките заради липсата на достатъчно камиони с хладилни камери, а в складовете трябва да се съхраняват свежи продукти. На много места африканците консумират говеждо по-бързо, отколкото фермите за добитък могат да доставят нови крави. Това означава, че цените на говеждото месо ще продължават да се покачват.

Някои компании се отнасят предпазливо. Искат да се подсигурят, че Африка е готова за двойни менюта. McDonald's Corp. има 177 ресторанта в Южна Африка, но има малък апетит за навлизане в останалата част на континента.

За други обаче е дошло точното време.

„Африка... Това е последният континент“, казва вицепрезидентът по международното развитие на CKE Restaurants Inc. Джеф Спиър. „Ако не започнем сега, никога няма да го направим.“

Успехът на пилешкото и пиците вдъхва увереност на хамбургерите. Yum Brands Inc. притежава над 1000 KFC ресторанта в Африка. През 2010 г. имаше 600. Петте представителства на Domino's Pizza Inc. в Нигерия са най-натоварените от всички останали ресторанти на марката по света. В това уверява Ерик Андре, който държи франчайза на Domino's в Нигерия.

Заради недостигът на вода той е трябвало да изкопае кладенци и да монтира пречиствателни станции зад всеки ресторант – по 60 хил. долара всяка. Само двама от неговите 76 служители са опитвали пица и поради тази причина той организира обучителен курс за своя мениджмънт в Манхатън.

Вероятно за веригите, предлагащи хамбургери, най-големият проблем е как да си набавят месо. От Нигерия до Намибия – всички кланици разчитат на местните като източник на месо.

Това принуждава главния изпълнителен директор на Burger King за Южна Африка Джей Синклер да инвестира 5 млн. долара за създаването на животновъдна ферма, от която трябва да се произвеждат 1,2 млн. хамбургера на седмица. По негови думи брандът води разговори за отварянето на нови ресторанти в Ангола, Кения, Нигерия и Гана.

Снабдяването на един ресторант може да бъде също толкова трудно, колкото и да отвориш един. Миналата година Крис Неймън се отказва от юридическата практика в Калифорния, за да отвори първия ресторант от веригата Johnny Rockets в Нигерия.

Седмици преди да разреже лентата през миналия ноември, той все още не можеше да намери доставчик на говеждо месо. Неймън похарчи 15 хил. долара за доставка на хладилници със самолет. Не точно, както го бе планирал.

„Трябваше да превозвам хайвер“, казва той.

А има и нещо друго. Неговият продукт в стил 50-те години на ХХ век. е скъп. Най-евтиният хамбургер на Johnny Rockets струва 14 долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:50 | 14.09.22 г.
fallback