fallback

Inditex запазва печалбата за деветмесечието

Концернът вече има 6249 магазина по целия свят – два пъти повече, отколкото през 2007 г.

15:46 | 11.12.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Нетната печалба на Inditex SA се е покачила с 1%  за деветмесечие на годишна база. През периода испанският бранд, под чиято шапка са марките Zara, Pull & Bear, Bershka и други, отвори още магазини и стартира онлайн продажби в Русия, пише Wall Street Journal.

Нетната печалба за деветте месеца, приключващи на 31 октомври, достигна 1,67 млрд. евро спрямо положителния финансов резултат от 1,66 млрд. евро за същия период на миналата година. Данните почти се доближиха до прогнозите на анализаторите. Фискалната година за Inditex приключва на 31 януари.

Приходите от продажби се увеличиха с 5 на сто до 11,93 млрд. евро, но пострадаха леко заради валутно-курсовите разлики. Ако не се отчитат промените във валутните курсове, то приходите щяха да нараснат с 8%.Приходите, изключвайки влиянието на промените във валутите за периода 1 ноември-8 декември, скочиха с 10% - сигнал, че се увеличават макар и с по-малко от очакваното.

Inditex възнамерява да отвори около 500 нови магазина през годината. Към 31 октомври концернът има 6249 магазина по целия свят – два пъти повече, отколкото през 2007 г. Спрямо същия период на миналата година компанията имаше 5887 магазина. Причината се крие в бурното развитие на компанията. Тя се превърна в най-големия търговец на облекла що се касае до реализирани приходи.

Същевременно Inditex направи сериозна заявка към онлайн продажбите. След като през изминалото тримесечие брандът започна да предлага своите продукти в Русия онлайн, то през следващата фискална година възнамерява да направи това в Мексико и Южна Корея.

Изпълнителният директор на Inditex Пабло Исла заяви, че компанията е реализирала ръст на продажбите си в Испания през втората половина на годината, след като през няколко поредни тримесечия продължилата две години рецесия потискаше потреблението. Той се радва, че последните данни са показали, че Испания бавно излиза от кризата. Този факт е от огромно значение за Inditex – една трета от магазините на компанията са в родината й.

Исла увери, че Китай, който е вторият най-голяма пазар за марката със своите 450 магазина, ще остане във фокуса на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:30 | 12.09.22 г.
fallback