fallback

Анонимната модна линия, която триумфира на Wall Street

Останала извън прожекторите, между 2010 и 2012 г. печалбата на Vince нарасна над два пъти, достигайки 2,4 млн. долара

18:58 | 01.12.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Модната марка Vince лансира свободни луксозни дрехи на средни цени, които се продават добре в Bloomingdales, Nordstrom, Neiman Marcus, Macy's, Barney's New York и Saks Fifth Avenue. И въпреки че е логично да предположим, че тези удобни тениски са създадени от дизайнер на име Винс, всъщност във Vince няма никакъв Винс, пише Businessweek.

Името е нещо повече от пазарна стратегия - то е резултат от брейнсторминг на двама ветерани в модната индустрия - Кристофър Лаполис и Рий Лакон, които пускат линията, след като създават успешната марка Laundry през 1980-те. Анонимността им изглежда работи добре: в четвъртък фирмата проведе първичното си публично предлагане, на което постигна цена над средния очакван диапазон - 20 долара на акция или с 1 долар над прогнозите. Така общата оценка на Vince Holding достигна 726 млн. долара.

Откакто Michael Kors дебютира на фондовата борса в Ню Йорк през 2011 г., Wall Street проявява все по-силен интерес към модните фирми - и то не само към безупречните костюми и рокли, но и към парите, които могат да се спечелят от пускането на една успешна марка на публичния пазар. След последното ревю на Marc Jacobs за Louis Vuitton по-рано този сезон, дизайнерът обяви, че ще се оттегли от поста и ще излезе на борсата със собствената си марка. Diane von Furstenberg непрекъснато получава въпроси дали няма да организира първично публично предлагане, Tory Burch отказва да отговори на подобен въпрос, а Brunello Cucinelli, Prada и Salvatore Ferragamo вече са на борсите в Италия.

Vince обаче, в която мажоритарен дял държи фирмата за частен капитал Sun Capital Partners, нямаше шумен дебют, а преди това не бе получавала почти никакви въпроси относно слуховете за евентуално IPO. Фирмата дори почти няма страница в Wikipedia. Като цяло тя е извън прожекторите, дори и на фона на факта, че между 2010 и 2012 г. печалбата ѝ е нараснала над два пъти, достигайки 2,4 млн. долара.

Това я превръща в нещо като аутсайдер: луксозна марка, която предлага кашмирени пуловери за над 300 долара, радва се на популярност сред потребителите, но получава малко внимание от модните списания или знаменитостите. Това отчасти се дължи на факта, че предложенията на Vince не са твърде стилни или пък движени от тенденциите в модата.

Друга причина е липсата на лице на марката. При създаването на линията през 2001 г. името Vince е препратка към дизайнерката Синтия Винсънт, която работи като консултант при учредяването ѝ, но напуска само няколко месеца по-късно. В началото на 2013 г. дизайнерът Ду-Ри Чун е назначен за неин творчески директор, но и тя вече не е там. Двамата съоснователи също напуснаха тази година, може би защото искаха бизнесът да остане малък.

През октомври президентът Карин Грегерсен пое и поста на главен творчески директор, което означава, че в момента тя е начело на отдела за търговия на едро, производството, маркетинга и всички дизайнерски дейности. Грегерсен, която е работила в Chloe 13 години, а преди това е била и част от Givenchy, със сигурност знае, че стратегията на Vince е различна от начина, по който обикновено се управлява американската модна индустрия. Но съдейки по успешното IPO, именно това е ключът към успеха. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:21 | 10.09.22 г.
fallback