През октомври сравнимите продажби на шведската компания за облекло Hennes & Mauritz (H&M) в магазините, отворени преди най-малко една година, са се повишили с 1%, съобщава Wall Street Journal.
Общите продажби, включващи данък добавена стойност в местните валути, за същия месец са се увеличили с 11%. Анализаторите очакваха сравнимите продажби да нараснат с 3%, а общите да се покачат със 12,4%, пише MarketWatch.
Към 31 октомври 2013 г. втората най-голяма компания за модна конфекция на Стария континент притежава 3081 магазина по целия свят спрямо 2715 магазина за същия период на миналата година.
Само няколко месеца делят H&M от изнасянето на по-изтънчения си и престижен вкус към САЩ – стъпка, която допълнително ще ускори агресивната експанзия, на която се дължат високите продажби през октомври.
Шведският моден гигант, който през август стартира онлайн магазин в САЩ, планира да отвори магазини на своя бранд COS (съкратено от Collection of Style) в страната. Според експертите марката с шестгодишна история COS, предлагаща дрехи с по-класически дизайн и по-качествени материали в Европа и Азия, ще направи своя дебют през април следващата година на Spring Street в Сохо.
Този ход представлява един вид промяна за компанията, която на самия американски пазар се превърна в по-евтината и стилна алтернатива на Gap, Forever 21 и Zara, собственост на испанската Inditex. Американският пазар се превърна във втория най-голям за H&M що се отнася до реализирани приходи след Германия.
„САЩ са в нашия списък с желанията от известно време“, казва Атул Патак, говорителят на COS, като споделя, че проникването на нов пазар „често изисква време“. В момента COS притежава 75 магазина, а H&M планира да отвори поне 40 нови през следващата година.
През октомври COS тества американския пазар с т.нар. pop-up store в Сохо, предлагайки дрехи от мъжката и дамската есенно-зимна колекции.
Магазините на COS помагат на H&M да надигне глава в стремежа на марката да остане един от най-големите играчи в света на модата. Наскоро концернът създаде още един различен и по-скъп бранд с името „& Other Stories“, чийто фокус е предлагането на аксесоари, а таргетът – младите хора. По този начин шведската компания за облекла напълно ще диверсифицира портфолиото си.