Приказката за Starbucks на всеки ъгъл в САЩ може и да е преувеличена, но 680 новотворени кафенета през изминалите 12 месеца я доближават до истината. А със специалитети като лате макиато или карамел макиато кафе веригата продължава да реализира блестящи продажби. През четвъртото фискално тримесечие (до края на септември) продажбите са се увеличили с 13 на сто до 3,8 млрд. долара (2,8 милиарда евро). Печалбата се увеличава спрямо същия период на миналата година с 34 на сто до 481 млн. долара.
Starbucks изпраща най-добрата си година в своята 42-годишна корпоративна история, каза главният изпълнителен директор Хауърд Шулц в сряда в централата на концерна в Сиатъл. За това са допринесли новооткрити обекти, повече клиенти в съществуващите магазини и увеличаване на цените.
И за току-що започналата нова фискална година ръководителят на компанията е повече от уверен. Компанията иска да увеличи продажбите си с най-малко десет процента, като междувременно отвори нови 1500 обекта. Повечето от тях ще бъдат в Азия и Америка, но 150 в Европа, Близкия Изток и Африка.
След като междувременно европейците рядко посягаха към Starbucks, сега тук отново има наплив на клиенти. Американската верига пострада междувременно от негативни вестникарски заглавия за евентуално неспазване на данъчното законодателство. Starbucks не е плащала корпоративен данък във Великобритания през последните 3 години, стана ясно от медийни разследвания. За последните 13 г. най-голямата верига за кафе в света е платила на Острова данъци за едва 8,6 млн. британски лири, при продажби от 3,1 млрд. лири за същия период.
Но Starbucks вече има близо 2000 обекта в Европа, а по целия свят техният брой е близо 19 800, повечето от тях – в САЩ.
Междувременно веригата разшири предложенията си отвъд кафето и сладкишите. Starbucks придоби търговец на чай, компания за сокове и голяма пекарна. Под името Verismo сега американците предлагат и кафемашини с капсули. В това направление Starbucks работи в сътрудничество с германския производител Krüger от Бергиш Гладбах. Компанията закупи и компанията за чай Teavana за 620 млн. долара. Starbucks се впусна и в други нова начинание – производство на енергийни напитки. От няколко месеца Starbucks изпробва собственоръчно направени газирани напитки в Остин и Атланта, но все още не е решила дали би си струвало да плати за запазената марка не само на самите напитки, но и на машината, с която се правят. И може би в опит да звучи малко по-италиански, Starbucks е нарекла новите питиета Fizzio.