fallback

САЩ се очертават като най-силния пазар за лукса

Компаниите за луксозни стоки не обръщат гръб на Китай

11:02 | 29.10.13 г.

Помните ли времената, когато Китай, Бразилия и останалите нововъзникващи пазари бяха бъдещето на лукса? Това все още е така, но в едно много по-далечно бъдеще, пише CNBC. Когато става въпрос за растеж в момента, най-горещото място на планетата е САЩ.

Според ново изследване на сп. Departures и Ledbury Research, в което са анкетирани директорите на водещи компании за луксозни стоки, Северна Америка е най-важният пазар по отношение на растежа през идните пет години. Източна Азия е на второ място, следвана от Западна Европа, Източна Европа и Централна и Южна Америка. 

Цели 89% от анкетираните очакват най-сериозен принос за растежа да има Северна Америка.

В същото време компаниите за луксозни стоки не обръщат гръб на Китай. Потребителите там продължават да засилват продажбите на много от компаниите от бранша. Например Coach, която отчита слаби продажби в САЩ, регистрира двуцифрен ръст в Китай през третото тримесечие.

Освен това китайските потребители продължават да пазаруват по целия свят, като на тях се пада значителен дял от продажбите на луксозни стоки в Европа, особено в Париж.

Богатите американци обаче вероятно ще са най-големият двигател на индустрията за 260 млрд. долара през идните години. Анкетираните очакват продажбите там да се повишат средно с 9% в рамките на идните 12 месеца.

Според участниците в изследването положителните фактори, които влияят върху бизнеса с луксозни изделия, са на първо място онлайн търговията, следвана от темпото на икономически растеж в САЩ и мобилната търговия.

Очакванията са районите с най-слаб растеж да бъдат Близкия изток, Югоизточна Азия, Япония и Африка.

Коментар на Клаудия Д'Арпицио, анализатор в Bain & Co, вижте в материала на Bloomberg!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:18 | 12.09.22 г.
fallback