От основаването си през 1922 г. компанията за производство на обувки Allen Edmond е преживяла Голямата депресия, Втората световна война и силната конкуренция от страна на чужди фирми. Ръчно изработените ѝ мъжки официални обувки са етикет в много от залите за официални срещи в американските фирми. Президентите Роналд Рейгън, Бил Клинтън и Буш са обути в Park Avenue - най-продаваният модел на компанията, на церемониите по встъпването си в длъжност.
Зад успеха на компанията и превръщането и в емблематична американска марка се крие италианска любовна история, изкупуване и Голямата рецесия.
През 2004 г. Port Washington започва да спира производството на някои от класическите си модели, като ги заменя с по-модерни, включително един от Италия. Традиционните клиенти на фирмата не реагират добре на промяната. "Опитахме се да докажем, че можем а правим италиански обувки, вместо да се придържаме към онова, в което сме добри", обяснява Пол Грангард, бивш инвестиционен банкер, присъединил се към борда на Edmonds през 2006 г., когато фирмата е придобита от компанията за частен капитал от Минеаполис Goldner Hawn Johnson & Morrison за 120 млн. долара. Приходите започват да падат - от 94 млн. долара през 2007 г. до 72 млн. долара през 2009 г.
Грангард става главен изпълнителен директор през есента на 2008 г. Съкращава разходите, съсредоточава дейностите върху местното производство, преработва уебсайта на компанията и увеличава броя на собствените магазини, за да ограничи зависимостта от големите вериги като Nordstrom.
Edmonds съкращава 45 души - около 8% от работната си ръка по онова време, намалява наполовина заплатата на Грангард и с 25 до 30% възнаграждението на останалото ръководство. В началото на 2009 г. фирмата отново започва да произвежда четирите си най-продавани модела и въвежда нови по-непретенционзни модели за след работа.
Въпреки че разходите на Edmonds в САЩ са около три пъти по-високи в сравнение с евентуалния им размер в Китай, фирмата избира да остави производството си на родна почва, за да гарантира качеството и да подпомогне местната икономика. С изключение на няколко модела, внасяни от Италия, и по-неофициалните модели, произвеждани в завода в Доминиканската република, повечето продукция на Edmonds е съсредоточена в двете фабрики на компанията на брега на езерото Мичиган.
Грангард прогнозира, че през тази година ще има приходи за 145 млн. долара. Официалните обувки на Edmonds от телешка кожа се продават на дребно за 250 до 450 долара. Годишно компанията произвежда над 60 000 чифта. За да отговори на нарастващото търсене, персоналът е увеличен на около 1000 души.
GHJ&M е готов да продаде емблематичния производител на обувки. Според запознати Men's Wearhouse е готова да направи оферта.
Най-амбициозният ход на Edmonds напоследък е пускането на моделите ѝ в Китай чрез лицензионно партньорство с базираната в Шанхай Talent Creations. Първият им магазин в Шанхай бе открит миналия ноември, като вече има и един в Пекин.
Edmonds е част от една тенденция сред американските производители на дрехи и обувки да се гордеят и рекламират факта, че продукцията им се произвежда в САЩ с амбицията това да засили продажбите им в чужбина. По-малко от 2% от обувките за близо 41 млрд. долара, които се продават в САЩ всяка година, се произвеждат в страната, според Маршал Коен, главен анализатор в NPD Group. "Извън САЩ етикетът "произведено в САЩ" има много по-силна тежест , отколкото тук", коментира той. В Китай произведените в САЩ стоки "със сигурност набират скорост на фона на промените в страната и масовото разпространение на интернет".
Засега стратегията на Edmonds в Китай е съсредоточена върху налагането на марката. В рамките на 10-ина години пазарът там "може а е също толкова голям, колкото в САЩ", твърди Грангард. "Вместо да внасяме от Китай, ние правим обратното", допълва той.