Печалбите за третото тримесечие на Hennes & Mauritz (H&M) са нараснали с близо една четвърт, основно благодарение на силните продажби в Китай и Япония, както и на популярността на летните колекции.
Втората най-голяма компания за модна конфекция на Стария континент съобщи, че нетната ѝ печалба в периода от юни до август е достигнала 4,4 млрд. крони (690 млн. долара), или с 22 на сто повече спрямо отчетените година по-рано 3,6 млрд. крони. Приходите пък са били в размер на 32 млрд. крони в сравнение с 28,8 млрд. крони през 2012 г.
Главният изпълнителен директор на компанията Карл-Йохан Першон е оптимистично настроен за перспективите пред компанията, описвайки стартиралия през август онлайн магазин в САЩ като "много добре възприет от клиентите". Першон добави още, че продажбите на дружеството "се представят добре в големия онлайн световен пазар" и че H&M също така успешно е отворила през тази година нови магазини в Литва, Сърбия, Чили и Естония.
През първите три седмици на този месец продажбите на модната компания се увеличават с 8 на сто в сравнение със същия период на 2012 г. Същевременно от H&M предупредиха за възможни различия в данните на годишна база, тъй като компанията е направила известни корекции в календара за финансово отчитане.
H&M се сдоби с 215 нови магазина по целия свят през последните девет месеца. От компанията декларираха и намеренията си да увеличават броя на новите търговски обекти с 10-15% годишно, поради "продължаващата висока рентабилност".
След публикуването на финансовите резултати положителното влияние върху търсенето на ценните книжа на шведската компания не закъсня. Пазарната капитализация на дружеството расте с 6,9% в следобедната европейска търговия, като една акция се търгува за 282,15 крони на фондовата борса в Стокхолм.