Мъж и жена са вплели тела в море от цветя в мечтателската картина "Любовници сред люляците" (Lovers Among the Lilacs) на Марк Шагал от 1930 г. Тя е мистична, уханна, еротична.
Платното и други творби, смесващи тела и растителност, в които животни и ангели наблюдават облените в лунна светлина тела на влюбени двойки са част от изложбата "Шагал: любов, война и изгнание" в Еврейския музей в Ню Йорк, пише Bloomberg.
Дългият и бурен живот на Шагал са основната тема на изложбата. Роден в Русия, той бяга в Париж, за да намери убежище от трудния живот след Революцията. Заплашван от нацистите, води семейството си в Ню Йорк, където съпругата му Бела умира неочаквано.
Картините на Шагал са мрачни, светлината е студена и ярка. Формите изглеждат като замръзнали, пребити, грубо издялани. В същото време усещането за насилие и обгорена земя в тях се освобождава от качество, бистро като стъклопис (техника, в която той също работи много успешно). Творбите, разкриващи ужасите на войната и радостите на любовта, са с напълно земна тематика.
В Ню Йорк текат и две изложби на съвременно иранско изкуство - в Музея на азиатското общество и в художествената галерия "Grey".
Като цяло те покриват периода на управлението на Шаха на Иран (1941-79) и съдържат 125 творби на 30 иранки художници, интегрирали западните влияния, без да загърбват собственото си културно наследство.
Сред най-ярките творби са малки бронзови статуи на борци, митични създания и акробати от Бахман Мохамес. Не по-малко интересни са работите на Парвиз Танаволи, чиито бижута и скулптури са сюрреалистична смесица на западни и близкоизточни влияния. Неговите бронзови персийски телефони смесват животни, тотеми, маски и фалоси.