Видимо е, че часовниците продължават да бъдат запазена марка за швейцарската индустрия. Износът на луксозните аксесоари от централноевропейската страна е отбелязал покачване през юли с 2,2% на годишна база в резултат на по-силни продажби на Стария континент, пише MarketWatch.
Приходите от износ на швейцарски часовници са достигнали 2,02 млрд. швейцарски франка (2,19 млрд. долара) през седмия месец на годината, според публикуваните в четвъртък данни от митническата служба на страната. Година по-рано пък продажбите достигнаха 1,97 млрд. франка.
През юни продажбите на швейцарски часовници отвъд границите на страната отчетоха номинален спад от 3,1 на сто. Тогава от Федерацията на швейцарската часовникарска индустрия оправдаха лошите резултати с приходите от Хонконг и Китай – третият най-голям външен пазар за луксозните артикули. Там търговците на дребно са реализирали продажби на закупени още през 2012 г. стоки, като това е понижило необходимостта от допълнителен внос.
Главният изпълнителен директор на Swatch Group AG Ник Хайек потвърди през миналия месец, че условията в Хонконг и Китай са били неблагоприятни през първото полугодие на 2013 г. Въпреки това той остана оптимист относно вторите шест месеца на текущата година.
През първите седем месеца на 2013 г. общите приходи от износ на часовници от Швейцария са скочили с 1,1% на годишна база до 12,27 млрд. франка. Водещите компании износители от европейската страна продължават да бъдат Swatch и Compagnie Financière Richemont SA .
Листнатите на борсата в Цюрих акции на Swatch затвориха сесията в сряда на ниво от 561 франка за брой, достигайки 22-процентов ръст от началото на годината. Книжата на Richemont от своя страна се търгуваха при 92,35 франка, постигайки растеж от 29 на сто през тази година.