fallback

Китайската круизна индустрия среща бурни води

Парите се наливат, без да има подходящо проучване на пазара или на потенциала му за растеж, опасяват се експерти

13:08 | 18.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Китай се впуска в индустрията с круизите с нови терминали и грандиозни планове за още повече съоръжения и луксозни кораби, за да привлече повече чуждестранни туристи и да спечели от местните любители на пътешествията, желаещи да пътуват по море, пише Ройтерс.

Експерти от бранша обаче предупреждават, че държавната инициатива на стойност милииарди долари може да се сблъска с проблеми, включително заради строителството на прекалено скъпи съоръжения, които губят пари, липсата на правилно планиране, високите пристанищни такси за корабите и неефективните круизни съоръжения, чиито дълги митнически проверки предизвикват закъснения. 

От въвеждането на круизния туризъм в Китай преди по-малко от 10 години в страната са построени 5 терминала на обща стойност над 735 млн. долара. В момента се строят още три, а предстои да започне и изграждането на шест други.

Инвестициите се отплащат, що се отнася до броя на туристите. Но заради масовото строителство печалбите страдат, твърди Джън Уей-хан, вицепрезидент на Асоциацията на круизната и яхтена индустрия в Китай.

"Всички пет утвърдени круизни терминала търпят загуби основно в резултат на огромните инвестиции от страна на общинските власти в изграждането на емблематични структури, които носят недостатъчни доходи", отбелязва експертът.

През 2011 г. китайското правителство обяви круизния сектор за свой приоритет като част от петгодишния си икономически план.

Някои експерти се опасяват, че парите се наливат, без да има подходящо проучване на пазара или на потенциала му за растеж, особено като се има предвид, че вкусовете на китайските туристи се различават сериозно от тези на чужденците. "Простото копиране няма да свърши работа", отбелязва германският специалист Волфганг Георг Арлт. "Необходим е цялостен анализ на пазара и разбиране на специфичните нужди на китайските клиенти," допълва той.

Китайците като цяло предпочитат кратките пътешествия, включващи възможност за пазаруване. Европейците и американците са настроени напълно противоположно - те обичат по-дълги круизи, чието планиране отнема месеци.

Освен това за китайските туристи бюрокрацията на борда може да е препятствие, тъй като те трябва да кандидатстват за множество визи за редица азиатски дестинации.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:13 | 12.09.22 г.
fallback