fallback

Техното пълни касите на промоутърите

В момента електронната денс музика в САЩ е индустрия за 4,5 млрд. долара

15:02 | 12.08.13 г.
Автор - снимка
Редактор

През ноември промотурът на електронна музика Hard Events ще бъде домакин на двудневния фестивал Dia De Los Muertos или "Денят на мъртвите" в Лос Анджелис. В шоуто ще се включат 25-има диджеи и танцови формации, включително гиганти от индустрията като Skrillex, Calvin Harris и Deadmau5, пише Businessweek.

Live Nation, която се сля с Ticketmaster през 2010 г. и в момента почти е монополист в продажбата на билети за концерти в САЩ, миналата година е продала 75 млн. билета през Ticketmaster и е била домакин на 22 000 от собствените си концерти.

Така приходите ѝ от концерти са нараснали с 11%. Въпреки че най-продаваните билети са за големите имена (като Мадона, например, която е артист на Live Nation), най-бързо нарастващият музикален бранш всъщност е електронната денс музика. Според главния изпълнителен директор на Live Nation Майкъл Рапино именно тя е музиката на "днешната младеж".

Всеки път, когато някой шеф от музикалната индустрия спомене нещо, свързано с "музиката на днешната младеж", това означава, че този стил се представя по-добре от останалите. Все пак в сравнение с рока и хипхопа електронната денс музика е сравнително нова категория.

Сред поджанровете ѝ са техното, дъбстеп, Чикаго хаус и др. Представител на този стил е Titanium на Дейвид Гета, Harlem Shake на Бауер, Run the World (Girls) на Бионсе, Pon De Floor на Мейджър Лейзър. Може би най-известното име в бранша е Skillrex - диджеят, който спечели три Грамита през 2011 г. Той дори композира пресни за филми на Disney.

Тази година Live Nation разшири бизнеса си в сферата на електронната денс музика. Освен че купи Cream Holdings и Hard Events миналата година, промоутърът на концерти стартира и "креативно партньорство" с Insomniac Events - фирмата, която продуцира фестивалите Electric Daisy в САЩ. С тези сделки приходите на фирмата за миналата година скочиха с 8,3% до 1,68 млрд. долара.

В момента електронната денс музика е индустрия за 4,5 млрд. долара, според доклад на International Music Summit за 2012 г. Също като хипхопа през 1980-те години повечето електронна денс музика все още е ъндърграунд, което означава, че мнозинството артисти правят парите си с живи концерти. Live Nation очаква общо 2,5 млн. фенове да присъстват на 17 предстоящи фестивала за електронна денс музика в Европа и САЩ.

Live Nation се опитва да пробие и на още един пазар, който изглежда още по-печеливш от фестивалите. По-късно тази година фирмата ще пусне сайта за препродажба на билети TM+. Той все още е в бета версия, като за момента няма обявена дата за официалното му начало.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:03 | 09.09.22 г.
fallback