Amazon се завърна на пазара на изкуствата. Американската компания за онлайн търговия даде началото във вторник на услугата си Amazon Arts, като част от първите предлагани експонати бяха творби на Анди Уорхол и Клод Моне, предава The Los Angeles Times.
От Amazon обявиха в официално изявление, че новата услуга има за цел да пренесе традиционните галерии в онлайн пространството, като за целта ще позволи на потребителите да разреглеждат над 40 000 произведения на изобразителното изкуство от над 150 арт средища по света.
Цените на картините варират от 25 долара до оценяваното на 4,85 млн. долара платно на Норман Рокуел "Уили Гилис: Пратка от дома".
Сред другите забележителни произведения са "Сачико" на Анди Уорхол, оценявана на 45 000 долара, и 13-инчовия на широчина автопортрет на Клод Моне, който е с начална цена от 1,45 млн. долара.
Един от последните анализи на арт застрахователната компания Hiscox отбелязва, че очакванията са продажбите на изобразително изкуство в интернет да нараснат от 870 млн. долара през 2012 г. до 2,1 млрд. долара през 2017 г.
То не е първият опит на Amazon да навлезе в бизнеса с изобразително изкуство. В края на ХХ в. гигантът имаше краткотрайно партньорство със Sotheby's. Съвместната инициатива между двете компании обаче продължи около година, като през 2000 г. бе обявен край на общия им проект поради неразбирателство.