Walt Disney залага на героите на Marvel, за да вдъхне живот на телевизионния канал ABC, подобно на начина, по който бе спасено филмовото студио на компанията, пише Bloomberg.
"Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. ", който стартира в ефира на телевизията на 24 септември, е продуциран от Джос Уедън - режисьор на блокбъстъра на Disney "Отмъстителите". Сериалът може да привлече повече млади мъже към аудиторията на един канал, където преобладават женски сериали като "Анатомията на Грей" и "Скандал".
В "Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D. " Кларк Грег играе ролята на агент Фил Колсън. Той събира група агенти, които бранят обществото от странни случки по целия свят.
ABC завърши на второ място в САЩ по гледаемост след CBS Corp. миналия сезон. Каналът обаче бе на последно място сред водещите в страната при зрителите на възраст между 18 и 49 години - групата, към която се стремят повечето рекламодатели, според данни на Nielsen. Около 65% от зрителите на ABC са жени, а средната възраст на аудиторията е около 53 г.
Сред останалите сериали, които дебютират по ABC тази година, са "Семейство Голдбърг" - комедия с участието на Джеф Гарлин, и "Обратно в играта" с участието на Джеймс Кейн.
Marvel, която бе купена от Disney за 4,2 млрд. долара през 2009 г., оказа сериозен ефект върху филмовото студио на компанията. Оперативните приходи на поделението през миналата година са нараснали до 722 млн. долара спрямо 175 млн. долара през 2009 г. Миналата година "Отмъстителите" бе най-печелившият филм със световни бокс офис продажби за 1,5 млрд. долара.
Стратегията на Marvel е толкова успешна, че през 2012 г. Disney плати 4 млрд. долара на Lucasfilm за правото да използва героите от "Междузвездни войни" в телевизионни сериали и атракции в тематични паркове.