Вече знаем, че всякакви професии - от работниците във фабриките до шофьорите на камиони и журналистите, се автоматизират и постепенно изчезват.
По-рано се смяташе, че работните места с ниско заплащане в сферата на услугите, които не могат да бъдат изнесени в чужбина, са сравнително сигурни. Все пак кварталното кафене не може да се премести в Шънджън, а един робот не може да ви направи капучино, нали?
Според Кевин Нейтър обаче това е възможно, пише Businessweek. Той е главен изпълнителен директор на Briggo - компания, създадена пред 5 години в Остин, Тексас, която току-що инсталира първия си напълно автоматизиран кафе-павилион в района на Университета в Тексас.
Не си мислете, че става въпрос за онези почти невъзможни за пиене кафета от автомати в коридора на офиса ви. Briggo Coffee Haus използва "роботи за емулиране на движенията на първокласен бариста, който прецизно приготвя специални кафе напитки в зависимост от изискванията на клиента", се посочва в сайта на компанията.
Клиентите могат да поръчват чрез чувствителен на докосвания екран или с помощта на приложението на Briggo за смартфони, което им позволява да следят времето и да разберат кога напитката им ще е готова. Скоро любителите на кафето ще могат и да насрочват поръчките си за определен час.
Новата Briggo машина е заместител на предишен прототип, който бе три пъти по-голям и се нуждаеше от човек, който да мести чашите. Дизайнерът ѝ е Ив Бехар, като уредът е облицован с дървен фурнир. Според Нейтър външният вид е много важен, защото той показва на клиентите, че напитката, която ще получат, е с високо качество.
За Briggo работят 20 души, включително двама бивши шефове от Starbucks. До момента компанията е набрала финансиране за 11 млн. долара.
За момента Университетът в Тексас е единственото място, където е инсталирана машината. Планирана е още една за летището в Остин, както и още няколко до края на тази година. Briggo планира да започне с летища, болници и офиси на фирми - места, където разработването на истинско кафене е твърде скъпо или непрактично. В момента в Университета в Тексас има човек, който обяснява на клиентите как да работят с машината, но целта е в бъдеще те да оперират без човешка намеса.