Никога не подценявайте потребителското доверие на подпийналите хора с класа, съветва Bloomberg. Американците все по-често си поръчват качествени питиета, а паралелно с това наливат големи печалби във фирмите, произвеждащи твърд алкохол и бира.
Diageo, която притежава водката Smirnoff, рома Shark Tooth и много други опияняващи марки, отбелязва в отчета си, че Северна Америка е допринесла за 40% от печалбата ѝ през последното тримесечие, въпреки че на тази част от света се падат едва 1/3 от продажбите на компанията.
Защо любителите на твърдите напитки са толкова доходоносни? Една от причините е, че северноамериканците купуват повече луксозни напитки от потребителите във всички останали региони. Сред най-добре представителите се продукти на Diageo са бърбънът Bulleit, който се смята за "супер луксозна" марка, и скъпи уискита като Johnnie Walker със син етикет, чиято цена е между 150 и 200 долара за бутилка.
Освен това Diageo е увеличила с 9% цените на "супер-премиум" скоч продуктите си в САЩ. Увеличение с 10% има и при цената на водката Popov, а джинът Gordon е поскъпнал със 7%. В същото време обаче тези повишения изглежда не са повлияли на продажбите, които са останали без промяна.
Ситуацията е подобна и при Anheuser-Busch InBev. Въпреки спада на продажбите на напитки с 1,2% в количествено изражение, базираната в Брюксел пивоварна отчита 3,9% ръст на приходите, отчасти поради повишението на цените на бирата в САЩ в края на миналата година.
Американците все по-често се протягат към рафтовете за Stella Artois и Goose Island и започват да възприемат някои от новите марки на InBev като Bud Light Platinum и Budweiser Black Crown. Като цяло продажбите на бира на InBev в Северна Америка са паднали с близо 2%, но приходите са нараснали с 1,5%, докато печалбата се е увеличила с почти 3%.