Вездесъщата кафеверига Starbucks още повече разширява присъствието си в живота на хората. В момента те пият и ядат още повече продукти на Starbucks - навсякъде и по всяко време, благодарение на което компанията отчете 13% ръст на приходите за изминалото тримесечие на годишна база.
Starbucks отчита по-високи приходи от продажби в САЩ в сравнение с конкурентите си. Компанията дължи това на широко възприеманата програма за лоялност към клиентите си. Тя се стреми да разнообрази традиционния си бизнес с кафе, като прави опити да разшири търговията с пакетирани продукти и храни. Starbucks обяви намерението си да търси партньорство с Данон. Целта й е да предлага в своите заведения кисело мляко и други подобни продукти.
Наскоро тя закупи компанията за чай Teavana за 620 млн. долара. Starbucks се впусна и в други нови начинания – производство на енергийни напитки и на собствена машина за еспресо. Плановете включват и отваряне на кафенета в нови региони на Америка и Китай през следващите няколко години.
Ето и начините, с които според BusinessWeek веригата кара хората да купуват повече в САЩ:
На обяд. Менюто с храна на Starbucks е допринесло за 2 процентни пункта от 9-те процентното увеличение на продажбите в САЩ през изминалото тримесечие, смята главният финансов директор Трой Алстед.
Храната представлява около 19% от продажбите в САЩ, а една от всеки 3 продажби включва и нещо за хапване. През април веригата пусна нови сандвичи и салати, които са засилили продажбите ѝ в обедните часове. Следващата стъпка е да се разшири предлагането на печива в ресторантите на веригата в цялата страна.
Следобед. Starbucks осъществява по-голямата част от продажбите си сутрин. За да привлече клиенти и в по-късните часове на деня, веригата добави към асортимента си освежителни изделия, а неотдавна пусна тестово и ръчно направени газирани напитки. До момента нещата вървят добре, като е налице увеличение на продажбите във всички часове.
В собствената ви кухня. Кафето на капсули продължава да е сравнително малък бизнес за Starbucks, но трябва да се отбележи, че продажбите на капсулите с марката Starbucks и Tazo през последното тримесечие са нараснали с 51%. Всъщност неотдавна компанията продаде своята 1-милиардна капсула. Starbucks внимателно следи пазара, който расте с темпо, девет пъти по-ускорено от общия пазар на кафе през изминалата година и в момента представлява близо 30% от общите продажби на кафе в магазините.