fallback

Летищен салон за масовите пътници

Вече не само пътниците първа класа ще се радват на удобства преди полета

12:08 | 22.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Салоните по летищата си имат репутация - те са отворени само за пътниците в бизнес класа, малко са снобарски и са ужасно скъпи, пише Businessweek. Средностатистическият гражданин едва ли може да си позволи да харчи стотици долари годишно, за да отпива вино преди полета или пък да си вземе душ. Сега обаче вече има алтернатива: салони с вход, отворени за масите. Airspace Lounge, която е собственост на гиганта за летищни услуги Swissport, вече предлага три такива места, а до края на тази година ще бъде открито още едно. Плановете са през 2014 г. да бъдат създадени още шест подобни салона. Един от основните таргети на компанията са "клиентите, които са били членове на даден клуб, но вече не са", твърди президентът на Airspace Антъни Тангора. От фирмата се надяват да привлекат и нови клиенти - според нейни изследвания около 85% от хората, пътуващи със самолет, никога не са използвали салон. Въпреки че предлагат удобства като безжичен интернет, душ и прясно кафе, кандидатите да влязат в салон на Airspace Lounge трябва да се бръкнат с 25 долара за вход още преди да им донесат сметката за храна и питиета. През  най-натоварените часове таксата ще е 35 долара. Тя включва консумация за 10 долара, но е сигурно, че клиентите ще похарчат повече. Първият салон на Airspace е отворен през март 2011 г. на Baltimore/Washington International - летище, което вече няма традиционен салон. Вторият е открит в началото на тази година в Кливланд, където единственият салон е на United.

Тангора е оптимист, че бизнес моделът на Airspace ще се хареса на нискобюджетните авиокомпании, дори и на тези, които са известни с липсата на излишни глезотии като Spirit и Frontier. "Всички тези евтини превозвачи в момента търсят начини да увеличат приходите си", казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:39 | 03.09.22 г.
fallback