Куклата Барби може и да не е толкова миловидна, колкото изглежда на първи поглед. Производителят на популярната играчка – Mattel, обяви в сряда, че продажбите на компанията за второто тримесечие са били значително по-ниски от очакваното. Една от причините е, че продажбите на емблематичната кукла са се свили с 12%.
От друга страна обаче ръст отчитат продажбите на играчките под марките Monster High и American Girl.
За второто тримесечие американският концерн отчете като цяло спад на нетната печалба с 23%, докато приходите скачат с 1%. И двете стойности обаче са под очакванията на анализаторите. Освен това разходите на Mattel са се повишили в навечерието на особено важното второ полугодие.
След обявяването на резултатите акциите на Mattel се понижиха със 7,1 на сто, а книжата на конкурента Hasbro загубиха 1,7 на сто от стойността си.
Продажбите на кукли Барби отчитат четвърто поредно тримесечие на спад. Конкуренция куклите имат от „собствения си дом“ - играчките Monster High, които могат да бъдат описани като потомци на героите от филмите на ужасите, като Франкенщайн или Дракула. Тази серия е „виновна“ за увеличаването на продажбите на марката Other Girls с цели 23%, пояснява компанията.
Брандът American Girl, който представя конвенционални кукли, отчита ръст в продажбите от 14 на сто.
Нетната печалба за тримесечието възлиза на 73,3 млн. долара спрямо 96,2 млн. долара година по-рано. Печалбата на акция е 21 цента, докато анализатори очакваха тя да достигне 32 цента. Приходите са се повишили до 1,17 млрд. долара, но очакванията бяха за 1,22 млрд. долаеа.
Mattel произвежда и колички под марките Matchbox и Hot Wheels и дистанционно управляеми превозни средства с марката Tyco. Сред най-големите конкуренти е друга американска компания – Hasbro, която е производител на Super Soaker и Monopoly.