Ан Лонг не е стъпвала в Harrods от години и изобщо не ѝ липсва.
"Дори не се замислям за Harrods. Той е за туристи, не за местните", казва пред Bloomberg 68-годишната пенсионирана бизнесдама, която предпочита да купува бижута и дрехи в конкурентния Selfridges. За много британски купувачи 164-годишният Harrods е символ на една отминала епоха, когато Зигмунд Фройд, Оскар Уайлд и членове на британското кралско семейство са се разхождали по коридорите на търговския център. Дори и в наши дни там е забранено да се ходи по джапанки, къси панталонки или "развлечено облекло". Напоследък обаче най-големият универсален магазин в Европа се опитва да влезе в крак с времето.
За да остане верен на мотото, гравирано върху неокласическата фасада на магазина "Omnia Omnibus Ubique" (Всичко за всички и навсякъде), Harrods започва пълна промяна. Собствениците му искат отново да привлекат британците, зашеметени от ярките светлини на Selfridges и други по-модерни магазини. Част от усилията включват четирикратно увеличение на инвестициите, разчистване на марки със средни цени и ремонт на магазина, за да се освободи място за бутиците на Stella McCartney и Fendi SpA. Един по-модерен Harrods би привлякъл по-младите британци и би намалил зависимостта на магазина от чуждестранните купувачи, чиито харчове се вляят от промени във валутните курсове и политическа нестабилност, твърди анализаторът от Verdict Research Онър Уестнедж. Освен това Harrods се конкурира и с онлайн магазините за луксозни стоки и новите бляскави търговски центрове в Дубай и Югоизточна Азия. През 2010 г. Qatar Holding - инвестиционното поделение на суверенния фонд на страната, плати 1,5 млрд. паунда за Harrods. Катарците увеличиха инвестициите в магазина до 108 млн. паунда за годината, завършила през януари 2012 г. в сравнение с 24 млн. паунда през 2009 г. Според Уестнедж Selfridges е по-иновативен и по-добре таргетира по-младите британци, като предлага по нещо както за много богатите, така и за не толкова богатите. За да си върне част от тези клиенти, Harrods планира да намали броя на стоките от среден клас за сметка на марки като Fendi, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, Gucci и Stella McCartney. Благодарение на по-луксозните и по-печеливши марки оперативната печалба на Harrods се увеличи с 15% до 125 млн. паунда през 2011 г. Освен това, те се харесват на всички потенциални клиенти - британци или не. И все пак в сравнение със Selfridges Harrods не изпробва достатъчно нови неща, за да създаде достатъчно шум около себе си, твърдят анализатори. През тази година и двата магазина отвориха джинсови бутици, където специалисти са на разположение на клиентите за консултации. Selfridges обаче добави и онлайн кампания за "любителите на денима", която приканва клиентите да публикуват снимки на любимите си джинси в Twitter.