fallback

Касиерите в "Метрополитън" обучавани да заблуждават посетителите?

Музеят се е превърнал в "елитна атракция за туристи и богати благодетели", твърди адвокат

12:17 | 08.07.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Касиерите в музей "Метрополитън" са получавали възнагражденията си отчасти в зависимост от това колко пари са събрали на входа, а мениджърите са ги карали да не казват на клиентите, че билетът може да струва и 1 цент, твърди бивш служител на музея, цитиран от Bloomberg.

Изявлението му бе направено в края на юни във връзка с дело срещу "препоръчаната"  цена на билет за възрастен в музея, която в момента е 25 долара.

От 1970 г. насам всеки посетител може "да плаща колкото пожелае, но трябва да плати нещо",  показват документи, подадени във Върховния съд на Ню Йорк в Манхатън.

Искът е заведен от двама жители на Ню Йорк - Тиодор Грънуолд и Патриша Никълсън, които твърдят, че "Метрополитън" лъже хората и нарушава щатски закон от 1893 г., който изисква музеят да е отворен безплатно в продължение на 5 дни в седмицата в замяна на безплатното използване на държавна земя.

Джералд Лий Джоунс заяви по време на изслушванията, че е работил в музея между 2007 и 2011 г., основно като супервайзор на касиерите. Те са получавали инструкции никога да не казват доброволно на посетителите, че могат да платят и по-малко от "препоръчаната" такса за вход.

От "Метрополитън" отхвърлят обвиненията и твърдят, че проследяването на таксите, които събират касиерите, е изискване на одиторите и няма нищо общо с оценката на работата им или пък със заплатите им.

Адвокатът на Грънуолд и Никълсън Майкъл Хилър твърди, че вместо да "служи на масите", които му плащат с данъците си, "Метрополитън" се е превърнал в "елитна атракция за туристи и богати благодетели". За годината, завършила през юни 2012 г. музеят е събрал 37,8 млн. долара от билети или около 16% от общите приходи, включително дарения.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:56 | 05.09.22 г.
fallback