Швейцарският производител на какао и шоколад Barry Callebaut увеличи през първите девет месеца на фискалната година обема на продажбите си с 8,2 на сто до 1,11 милиона тона. През третото тримесечие е бил постигнат дори ръст от 8,9%, което показва ускоряване на растежа в сравнение с предходните две тримесечия (Q1 - 8,3%, Q2 - 7,8%). Растежът на световния пазар на шоколад от едва 1,9% е значително надвишен.
Заради по-ниските цени на суровините, които компанията прехвърля на своите клиенти, продажбите са на стойност 3,540 млрд. швейцарски франка (2,87 млрд. евро), малко по-ниски от предходната година (спад от 0,5%), заяви в четвъртък лидерът на световния пазар, цитиран от Ройтерс.
По този начин компанията надмина очакванията на анализаторите по отношение на обема продажби. Специалистите изхождаха от ръст на обема в размер на 7,5%. Що се отнася до приходите от продажби, анализаторите прогнозираха те да достигнат обем от 3,53 млрд. франка.
Всички региони са постигнали растеж в докладвания период, което се дължи главно на силната подкрепа на дългосрочните договори за аутсорсинг и стратегически партньорства, както и на гурме специалитети и продукти. Бизнесът в развиващите се страни и региони, основно в Източна Европа, Близкия Изток и Африка, както и в Латинска Америка, продължава да се развива "приятно", поясни още компанията.
Базираният в Цюрих концерн, който наскоро приключи придобиването на Cocoa Ingredients Division, част от Petra Foods, потвърди финансовите си цели.
Сделката по придобиването бе приключена на 30-и юни, което бе предшествано от приемането на генерален план за интеграция, който в момента се изпълнява. Със сливането на двата взаимно допълващи се бизнеси Barry Callebaut ще стане най-големият в света производител на какао с над 8000 служители, приблизителен годишен обем на продажбите от 1,6 милиона тона и оборот от 6 млрд. швейцарски франка (4,9 милиарда евро). Освен това компанията разширява своето глобално присъствие в 50 фабрики на четири континента. Чрез сделката за 860 млн. долара за базираната в Сингапур какаова компания швейцарците искат да подкрепят позицията си на развиващите се пазари и своята ресурсна база.
През юни Barry Callebaut финансира покупната цена чрез пласирането на 10-годишни премийни облигации в размер на 400 млн. долара с купон от 5,5% и издаването на нови акции (за приблизително 300 млн. долара). Остатъкът от сумата ще бъде финансиран от частично използване на съществуващ мостов заем от банки.
Данни за печалбата си Barry Callebaut публикува само за шестмесечието и в края на фискалната година.