През миналата година американците са похарчили 1,7 млрд. долара за сандвичи от типа хотдог, и то само в супермаркетите. В сумата не са включени покупките в ресторанти и спортни обекти или пък от улични будки. Очаква се в Деня на независимостта на 4-и юли в страната да бъдат продадени около 150 млн. бр. - достатъчно, за да се покрие разстоянието между Вашингтон и Лос Анджелис над пет пъти, пише BusinessWeek.
Въпреки че тези числа са внушителни, като цяло продажбите на хотдог в САЩ се свиват. По данни на базираната в Чикаго компания за пазарни изследвания IRI през 2012 г. те са намалели с 3% на годишна база след две поредни години на по-малки понижения. Спадът е изненадващ на фона на мудната икономика - хотдогът обикновено се смята за идеалната храна по време на рецесия.
Според Роналд Плейн, преподавател по селскостопанска икономика в Университета в Мисури, има няколко възможно обяснения. Първо, този сандвич е популярен сред децата, ето защо една от причините би могла да се крие в свиващата се раждаемост. Промените в имиграционните модели и демографския профил на населението също биха могли да са причина. Други експерти посочват, че по-високите разходи за суровини водят и до по-високи цени за крайния потребител, което влияе върху консумацията.
За журналиста Джош Озерски залезът на хотдога не е изненадващ. Той твърди, че все повече американци, особено младежи, в момента ядат начос или такос, а не хотдог.
Все пак хотдогът продължава да държи една крепост: бейзболните стадиони. Там феновете могат да купуват всичко: от суши до ребърца на скара, но хотдогът продължава да се радва на най-голяма популярност.