fallback

Силната крона препъна H&M

Печалбата на шведската компания за конфекция преди данъци спада с 13 на сто, приходите за второто тримесечие стагнират

17:42 | 19.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Втората най-голяма компания за конфекция в Европа, шведската Hennes & Mauritz (H&M), е отчела стагниращи резултати на много от важните си пазари през второто тримесечие. Причината е лошото време и слабата местна валута, заради което компанията отчита по-слаби резултати от очакваните от анализаторите.

„Като цяло продажбите не са задоволителни. Гледаме в дългосрочна перспектива и продължаваме инвестициите си в IT, онлайн продажбите, новите марки и разширяването на обхвата“, коментира изпълнителния директор на компанията Карл-Йохан Першон.

Нетната печалба пада от 5,2 млрд. крони година по-рано до 4,7 млрд. крони (538 млн. евро). Въпреки че продажбите в Азия продължават да се развиват добре, компанията не е доволна от развитието. Печалбата преди данъци за периода между март и май пада с 13 на сто до 710 млн. евро, поясни конкурентът на испанската компания Inditex. Анализатори очакваха средно печалбата да е в размер на 731 млн. евро. 

Складовете са все още по-пълни от планираното, обяви H&M. Следователно ситуацията продължава да бъде предизвикателна на много от големите пазари. Там вече са били проведени акции за отстъпки за редица стоки. Това от своя страна натоварва маржа на печалбата, който падна през тримесечието до 61,1% от 61,7%. Акциите на H&M реагираха на новината със спад от около два процента.

Все пак през юни положението по отношение на оборота е многообещаващо. Приходите от продажби скачат за периода между 1-и и 17-и юни с 14%, пояснява още компанията. За изтеклото тримесечие приходите са възлезли на 3,6 млрд. евро – почти непроменено равнище на годишна база.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:19 | 13.09.22 г.
fallback