Шведската верига магазини за дрехи Hennes & Mauritz измества производството си в Южна Америка и Африка, съобщава Financial Times, цитиран от Bulgaria on Air.
Според изпълнителния директор Карл-Йохан Першон икономиките в тази част на земното кълбо се развиват бързо, а това прави пазарите там все по-интересни. Компанията реши да смени стратегията си след трагедията в Бангладеш, където срутването на шивашки цех доведе до смъртта на 1200 души през април тази година.
38-годишният Карл-Йохан Першон, който е и внук на основателя на концерна, оценява важността на стабилното производство и посочва възможностите за установяване на фабрики в Северна и дори Южна Африка. Той определя своята концентрация към Африка като необходима, защото „факторите за успех се свеждат до качеството, сроковете на изпълнение, капацитета, цената, устойчивостта и това къде на картата присъства компанията“.
Макар H&M да не е била свързана директно със срутилата се фабрика в Бангладеш, според изпълнителния ѝ директор случилото се е причина компанията да преосмисли стратегията си.
H&M е един от най-големите купувачи на дрехи от Бангладеш и е една от първите чуждестранни фирми, които подписаха обвързващо споразумение за финансиране на ремонти на фабрики в страната.
Пред FT Першон отрича, че се е ангажирал да удвои покупките на бангладешка продукция през следващите пет години, но заявява, че компанията е решена да остане в страната и да възнагради онези свои партньори, с които работи успешно за решаването на съществуващите проблеми. Той също така призовава властите в страната да увеличат минималната заплата от еквивалента на 38 долара, която не е била променяна от 2010 г. насам.