Печалбата на американската модна компания Ralph Lauren Corp. през последното тримесечие на фискалната година, която приключи в края на март, нарасна с 35%, след като търговецът отчете по-силни продажби на дребно, предава MarketWatch.
Американската компания, която включва в състава си престижни марки като Polo и Club Monaco, отчете нарастващи продажби в продължение на няколко тримесечия, след като потребителите на луксозни стоки доказаха, че са устойчиви на рецесията.
Цената на акциите на компанията обаче падна с 4,3% до 179,90 в предборсовата сесия, защото търговецът не успя да удовлетвори очакванията на анализаторите по отношение на приходите от продажби.
Прогнозата за растеж на приходите на компанията нарасна през последната година от 4% до 7%, оставайки все пак под очакванията на анкетираните от Thomson Reuters анализатори от 9%. Очакванията за повишение на приходите през текущото тримесечие са в рамките на нисък едноцифрен процент.
Ralph Lauren постигна печалба от 127,2 млн. долара, или 1,37 долара на акция, за тримесечието, приключило на 30-и март, в сравнение с 94,4 млн. долара, или 99 цента на акция, спрямо година по-рано.
Приходите се увеличиха с 1,3% до 1,64 млрд. долара. Брутният марж нарасна от 57,1% до 59,3%. Продажбите на дребно се покачиха със 7%, докато търговията на едро отчете спад от 3,9%.
През изминалия месец американските власти съобщиха, че в продължение на пет години служители на модната компания са подкупвали аржентински митничари с рокли, парфюми и пари, за да се улесни преминаването на стоки през южноамериканската страна. От Ralph Lauren се съгласиха да заплатят глоба в размер на 882 хил. долара като част от споразумението с американското министерство на правосъдието и още 734 846 долара на Комисията за ценните книжа и борсите (Securities and Exchange Commission – SEC).
Разследванията бяха инициирани от самата компания.