fallback

Пазарът на луксозни стоки за бебета се завръща

Расте броят на по-възрастните родители, които разполагат с по-големи доходи за "правилните" стоки за децата си

21:24 | 19.04.13 г.

През март Джулия Рестойн Ройтфелд, богатата дъщеря на бившият редактор на френското модно списание Vogue Карин Ройтфелд, пусна уебсайт за майки, наречен "Romy & The Bunnies", пише Businessweek. В сайта се публикуват интервюта с майки от висшето общество - включително наследницата Фабиола Беракаса, която разказва как прекарва времето си в имението си в Хемптънс, където се радва на "фантастичен плувен басейн" - и много скъпи бебешки дрехи.

Сред "задължителните" попълнения в гардероба на детето й са гащеризонче без ръкави на LemLem за 70 долара и памучен пуловер на Tane Organics, който се продава на дребно за 83 долара.

Гуинет Полтроу също има собствен уебсайт, наречен Goop, който препоръчва детско креватче на Ouef за 700 долара. В бебешката секция на сайта на Gilt Groupe пък се предлагат тенис обувки на Bensimon за 52 долара. Дори и списание People има сайт за бебета на знаменитости с линк към якетата на Stella McCartney, продавани за 200 долара.

Пазарът на луксозни бебешки стоки на практика не съществуваше преди 90-те години, твърди съавторът на потребителския наръчник за бебешки продукти Baby Bargains Алън Фийлдс. В магазини като Buybuy Babe и Babies "R" Us, основани през 1996 г., се предлагаха изделия от всички ценови категории.

Именно то обаче помогнаха да се поддържа търсенето на бебешки креватчета за по 500 долара и системи за наблюдение за 200 долара. По подобен начин подейства и въвеждането на електронната търговия, като позволи на по-скъпи европейски компании като италианската марка Peg Perego да увеличат пазарния дял със спортните си детски колички за 800 долара. А когато количката Bugaboo Frogs бе показана в "Сексът и градът" през август 2002 г., това оказа положително въздействие на целия пазар на подобни стоки.

Пазарът на луксозни бебешки стоки се сви рязко през 2008 г. Според старши търговския анализатор на IBISWorld Николета Пантева продажбите на бебешки и детски облекла са намалели с 9,2% по време на рецесията, като приходите са паднали от 10,3 млрд. долара през 2007 г. до 9,4 млрд. долара година по-рано.

Напоследък обаче този бранш се съживява. Очаква се в края на 2014 г. той да отчете увеличение от 4,3% до 10,6 млрд. долара.

Това завръщане отчасти е отражение на по-доброто състояние на икономиката, но и на все по-големия брой по-възрастни родители, които разполагат с по-големи доходи. От 1990 г. броят на първите бебета, родени от жени над 40-годишна възраст, е нараснал тройно. Този вид родители по принцип са обсебени от идеята да купят "правилния" продукт за детето си, като обръщат внимание на безопасността на използваните материали. Това на свой ред вдига цените, като при бебешките креватчета например те могат да нараснат от 200 до 600 долара за брой.

Роля играят и таблоидите. US Weekly и People имат седмични секции, посветени на знаменитостите и техните наследници със снимки на звезди като Хилъри Дъф, която пазарува за бебето си в Splendid.

Според Пантева родителите, родени между 1970 и 1990 г., държат особено много на марките. Сайтове като Romy & the Bunnies могат да изиграят роля, подобна на тази на Bugaboo, като засилят и останалата част от пазара, отбелязва експертът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:48 | 07.09.22 г.
fallback