Склонността на китайците да купуват скъпи стоки донесе изненадващо високи продажби за британската луксозна марка Burberry. През последните шест месеца до края на март продажбите се увеличават с девет процента до 1,120 милиарда лири, което е малко повече от очакванията на анализаторите, съобщи традиционната марка в сряда. Въпреки че броят на клиентите в Китай намалява, заможните китайци са похарчили повече пари за своите покупки. През септември Burberry шокира цялата лукс индустрия с предупреждение за намаленото желание на китайците да купуват. Околната среда ще става все по-трудна, предупреди главният изпълнителен директор на Burberry Ангела Арендс и същевременно понижи очакванията за голям скок на печалбата през тази година.
За четвъртото си фискално тримесечие компанията отчете ръст на продажбите от 10% до 503 млн. паунда (772 млн. долара). Запитаните от Bloomberg анализатори очакваха средната печалба да е в размер на 485,1 млн. паунда.
Burberry разширява търговските операции на дребно и увеличава средните цени за на своите най-скъпи луксозни стоки, които по оценки на Bain&Cо ще растат по-бързо от по-евтините линии поне до края на 2014 г.
Производителят планира да отвори около 25 т. нар. Mainline магазини и да затвори близо 15 други магазина тази фискална година, както и да отдаде около 10 концесии. Нови обекти в Китай и Латинска Америка се очаква да повишат приходите с едноцифрен процент през годината до март 2014 година.
“Компанията продължава да отчита двуцифрен ръст в Китай и Хонконг, а това е много добро представяне“, заяви Джон Гай, анализатор в Berenberg Bank, позовавайки се на ръста на приходите на Burberry с 15 на сто за второто полугодие в Азия, без да се отчитат колебанията на валутните курсове.
След представянето на резултатите акциите на котирания в Лондон концерн скочиха с 4,3% до 1,320 пенса, като преди това отчетоха дори ръст от 7,7 на сто – най-голямото повишение от октомври 2012 г. насам.
Ден по-рано обаче френският конкурент LVMH представи по-скоро разочароващи данни. С ръст на приходите от 3% нарастването е най-слабо от 2009 г. насам. И в сравнение с други луксозни марки Burberry се представя добре – при анкета на Ройтерес сред 23 маркови производители като Gucci, Hermes и Jimmy Choo всеки втори от тях докладва за спаднало търсене от туристи, преди всичко от Азия.