fallback

Автомобилната индустрия в Европа ускорява пропадането си

През февруари продажбите на нови коли са се свили с 10%, в България свиването е с 12,8 на сто

10:08 | 19.03.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Спадът при продажбите на нови автомобили в Европа се е ускорил през февруари, което показва, че неясната икономическа обстановка продължава да тежи на представянето на сектора. Понижението е отчетено въпреки големите ценови отстъпки, предложени от водещите играчи в производството на коли на континента, пише агенцията за финансови новини Bloomberg.

През февруари регистрациите на нови автомобили са се свили с 10% на годишна база, след като месец по-рано годишният спад бе от 8,5 на сто. Продадените през месеца нови коли са били 829 359, след като година по-рано са били реализирани продажби на 923 553 автомобила.

За първите два месеца общите продажби са 1,75 млн., с 9,3 на сто под постигнатите за същия период на 2012 година, показват данните на Европейската асоциация на производителите на автомобили (EAMA), с които Investor.bg разполага.

На четири от петте най-големи пазара в Европа е отчетен спад на продажбите през февруари. Най-голям той е в Италия – 17 на сто. В Германия продажбите са се свили с 11 на сто, във Великобритания пък е постигнат 7,9 на сто ръст.

В България през февруари са били регистрирани 1 147 нови автомобила, което е с 12,8% по-малко от същия месец на миналата година. Заедно с продажбите за януари общият брой от началото на годината е 2 279, което е спад от 14,3 на сто на годишна база, показват данните на EAMA.

Най-големият производител на автомобили в Европа – концернът Volkswagen, е отчел спад на продажбите от 7,2 на сто през февруари на годишна база. Продадените автомобили от марките на компанията са общо 205 хил., което дава пазарен дял от 24,7 на сто.

Втората по големина група – френската Peugeot-Citroen, записва 13,2 на сто спад на продажбите през февруари до 103 хил. броя. При Renault спадът е 8,6 на сто до 79 хил. автомобила. Това дава на двете френски компании пазарен дял в Европа от съответно 12,4 и 9,5 на сто.

Драстичен спад в продажбите отчитат двете американски компании GM и Ford. При General Motors, в чието портфолио влиза и германският Opel, понижението на продажбите е 20% на годишна база до 59 хил. продажби, а при Ford спадът е 21 на сто до 53 600 броя.   Данните на EAMA обхващат 27-те държави от Европейския съюз, плюс Швейцария, Норвегия и Исландия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:10 | 12.09.22 г.
fallback