След продължили няколко месеца преговори за преструктурирането на Opel мениджмънтът и профсъюзите са близо до споразумение, предава Ройтерс.
"Ние сме близо до възможен край на преговорите", каза говорител на синдиката IG Metall в четвъртък. Преговорите обаче продължават да са трудни и могат да се забавят до петък сутринта. Източник от синдиката добавя, че компанията-майка на Opel - General Motors, упражнява натиск с цел да се стигне до споразумение до края на четвъртък. В процеса на обсъждане е и концепция за използването на германските заводи на Opel. За момента Opel отказва коментар.
IG Metall и GM вече са се договорили по принцип за замразяване на уволненията в германските заводи от 2016 г. Производството на превозни средства в завода на компанията в Бохум с над 3000 служители ще бъде преустановено след тази дата. За част от работната сила там ще има работни места в завод за производството на части в града в Рурската област. Синдикатът настоява това да бъде гарантирано от GM под формата на писмен договор.
Засега остава неизяснен и въпросът какво ще се случи със заетите в завода в Рюселхайм, където е централата на компанията. През уикенда се появи информация, че американската компания-майка планира да изнесе цялата дейност от този град зад граница. От подобна мярка ще бъдат засегнати 700 работни места.
GM вече обяви, че при провал на преговорите мениджмънтът няма да се чувства обвързан с предложението производството на превозни средства в Бохум да бъде запазено до 2016 г., вместо до началото на 2015 г. Американският концерн се стреми да стигне до решение в четвъртък, за да гарантира на започващия работа от март нов нов главен изпълнителен директор на Opel Карл-Томас Нойман „максимално чист старт“.
Вторият по големина в света производител на автомобили GM попадна под силен натиск по време на обновяването на своите губещи европейски операции, откакто американският му конкурент Ford обяви затварянето на три завода в Белгия и Обединеното кралство с 5700 служители. След съкращенията Ford възнамерява да стане печеливша компания в Европа до 2015 г., припомня Ройтерс.
През изминалата година GM натрупа с марките си Opel и Vauxhall оперативна загуба от 1,8 млрд. долара, почти три пъти над загубата година по-рано. Подобно на френския партньор Peugeot и GM намали стойността на заводите и машините си в Европа – с 5,2 милиарда долара. Главният изпълнителен директор Дан Акерсън иска до средата на десетилетието да превърне Opel и Vauxhall в печеливши марки, а през настоящата година загубата трябва поне да бъде обуздана.