fallback

Производителят на бисквитите Oreo със срив на печалбата от 36%

Органичният растеж на Mondelez е под очакванията на Wall Street за две последователни тримесечия, коментира анализатор

11:03 | 14.02.13 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Производителят на шоколадови изделия Mondelez International Inc отчете по-слаби от очакваното приходи за втори път за двете тримесечия, в които оперира като независима компания и акциите ѝ се понижиха с 3,7% в следборсовата търговия, предаде Ройтерс.

Компанията, която произвежда дъвките Trident, бисквитките Oreo и шоколадите Cadbury и Milka, отчита ръст на приходите от 3,7%, като се изключат въздействията от придобивания, продажби и други странични ефекти. Това е малко по-слаб резултат от прогнозата за едноцифрен растеж, за който компанията смяташе, че би бил над 4%.

Общите приходи се свиват с 2% до 9,5 млрд. долара (7,1 млрд. евро). Печалбата се свива с цели 36% на годишна база до 534 млн. долара или 30 цента на акация спрямо печалба от 830 млн. долара, или 47 цента на акция година по-рано.,

Mondelez потвърди същевременно прогнозата си за 2013 г. за ръст на приходите в долния край на диапазона от 5 до 7%, но редица анализатори на Wall Street поставят под съмнение възможността на компанията да постигне това.

"Органичният растеж вече е под очакванията за две последователни тримесечия", заяви анализаторът от JP Morgan Кен Голдман в конферентен разговор, като отбелязва, че потенциалът за растеж е основната причина за инвестиране в акции на Mondelez.

"Точно сега има липса на доверие, че Mondelez ще успее да достигне ръст от 5%", заяви още Голдман.

Борсовите участници очевидно останаха недоволни от резултатите и в следборсовата търговия акциите се свиха с над 3 на сто.

„Това бе година на промяна за нашата компания", каза главният изпълнителен директор на концерна Ирене Розенфелд, цитирана от DPA. Производителят на храни се раздели в началото на октомври. Mondelez пое бившото подразделение Kraft Foods за снакс и сладкарски стоки. Освен това тук бе приютен и бизнесът за производство на храни извън Северна Америка. Бизнесът за Северна Америка, както и подразделението за колбаси и кафе преминаха към новосформираната Kraft Foods Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:09 | 14.09.22 г.
fallback