Най-големият германски моден гигант Hugo Boss AG е продал през 2012 г. повече дрехи, отколкото когато и да било преди и то след по-слабото трето тримесечие.
През последните три месеца на миналата година продажбите и печалбата отчитат ръст с двуцифрени стойности. Така компанията постигна своите цели и постави нови рекорди в продажбите и печалбата, предаде Ройтерс.
През четвъртото тримесечие на годината продажбите скачат с 22% до 607 млн. евро. За това най-голям принос има експанзията в търговията на дребно, но и търговията на едро успява да отчете ръст преди всичко заради извършената през 2012 г. промяна в бизнес ритъма. Вместо две колекции, контролираното от частния инвестиционен фонд Permira дружество вече представя по четири колекции на година.
Резултатът за печалбата е непропорционален на продажбите. Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация (EBITDA) нараства с 42% до 138 млн. евро, а нетната печалба се увеличава с 30% до 70 млн. евро.
Hugo Boss се е възползвал от по-ниските разходи, а освен това и продажбите на дребно с по-високите си маржове са вкарали повече пари в касите. Така компанията се нарежда до други концерни за луксозни стоки, като LVMH и Burberry, които също отчетоха силно последно тримесечие.
За цялата 2012 година германският моден гигант отчита увеличение на продажбите с 14% до 2,3 млрд. евро. Без валутните разлики се получава ръст от десет процента. Коригирана EBITDA печалба се е увеличила с 13% до 529 млн. евро, като резултатите съвпадат с прогнозите на концерна за приходите и надминават очакванията за печалбата.