fallback

Fiat ограничава загубите благодарение на Chrysler

За цялата минала година Fiat обяви нетна загуба от около 700 млн. евро

16:17 | 30.01.13 г.
Автор - снимка
Създател

Италианският производител на автомобили Fiat е намалил загубата си през последното тримесечие на 2012 г. За текущата година главният изпълнителен директор Серджо Маркионе не предвижда голямо подобрение, защото в изпадналите в криза страни от Южна Европа нови автомобили почти не се продават. Резултатът през 2013 г. няма да покаже драстични разлики спрямо миналата година, каза Маркионе в сряда при представянето на годишните финансови резултати, цитиран от Ройтерс.

Както италианският, така и европейският автомобилен пазар се намират в състояние на свободно падане, казва Маркионе. „Независимо от това Fiat  намали загубите си през четвъртото тримесечие. Целта пред компанията е връщане към рентабилност в средата на десетилетието“.

За цялата минала година Fiat обяви нетна загуба от около 700 млн. евро. За групата като цяло анализаторите очакват оперативна печалба от 1 милиард евро, към които дъщерното американско дружество Chrysler ще допринесе с около 780 милиона евро.

Fiat печели от това, че в Chrysler благодарение на добрите продажби в САЩ се покачва печалбата и групата може да компенсира загубите в Европа. Независимо от това традиционният италиански автомобилен производител страда от високите разходи, защото той съумява да използва напълно своите производствени капацитети на континента.

По-малко от четири години след като американският автомобилен производител Chrysler бе докаран почти до фалит, той се върна към нормалното си финансово съществуване. Благодарение на силните продажби на родния си пазар дъщерното дружество на Fiat спечели през миналата година около 1,7 млрд. долара (1,3 милиарда евро). Това е девет пъти повече, отколкото през 2011 г. Продажбите са нараснали с 20% до 65,8 млрд. долара.

"Дружество, което ние изграждаме, още не е завършено", казва главният изпълнителен директор Маркионе. Той си е поставил за тази година още по-високи цели: продажбите на автомобили се очаква да нараснат допълнително и в крайна сметка чистата печалба трябва да достигне около 2,2 милиарда долара. Към Chrysler принадлежат марките Dodge, Jeep и Ram.

През миналата година Chrysler продаде 2,2 милиона автомобила - с 18% повече, отколкото през същия период на миналата година. Основният пазар е САЩ. Тук производителят е успял да расте по-силно от конкурентите си General Motors и Ford и увеличи пазарния си дял от 10,5 до 11,2%.

По този начин Chrysler е повече от подкрепата за Fiat. При това ролите първоначално бяха разпределени по друг начин. Chrysler оцеля през икономическата криза през 2009 г. благодарение на държавна помощ. Fiat се намеси и помогна с техническо ноу-хау, а сега притежава мажоритарен дял в американците.

Почти всички производители, които като Fiat разчитат да продават големи количества на ниски цени, страдат от кризата в продажбите в Европа и отчитат значителни загуби. Американският концерн Ford например взема драстични мерки и ще затвори три завода в Белгия и Обединеното кралство.

Френският конкурент PSA Peugeot Citroen също планира да закрие фабрика и съкращава масово работни места. Местният конкурент Renault също ще реже броя служители. Компанията-майка на Opel – General Motors планира да закрие през 2016 г. завода в Бохум, в който сега се трудят над 3000 служители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:47 | 10.09.22 г.
fallback