Концернът за дамска мода Gerry Weber не може да прекъсне пътя си към нови рекордни резултати и разширяване.
След постигнатите през изминалата година рекордни стойности изпълнителният директор Герхард Вебер иска да разшири своя международен бизнес и отново да увеличи продажбите и печалбите. Той съобщи в сряда, че компанията ще обхване в радара си преди всичко страни извън ЕС, назовавайки конкретно Русия, Близкия Изток, Скандинавските страни, Канада и САЩ. Като цяло през започналата през ноември текуща финансова година 2012/13 Вебер иска да открие около 65-75 магазина.
Предприемачът залага, както и други модни компании като Hugo Boss, на своя собствена мрежа от магазини, при което обикновено се получава по-висока възвращаемост отколкото при търговията на едро. През последните три години Gerry Weber удвои броя на собствените си обекти до около 490.
Новооткритите магазини, но и придобиванията донесоха на производителя на дамска мода за изминалата финансова година ръст на приходите от 14,2% до 802,3 млн. евро. Оперативната печалба се увеличава според предварителните изчисления с 16,4% до 115,9 млн. евро. Това вдигна възвръщаемостта на продажбите (EBIT маржа) до 14,5% (предходната година: 14,2%).
За текущата година Weber се стреми към ръст на приходите до 890 - 900 млн. евро и Ebit от 131 до 135 млн евро. През 2014/15 г. трябва да бъде мината границата от 1 млрд. евро.
На борсата новините за създадената през 1973 г. модна компания се приеха повече от добре. Акциите на котираната на Mdax фирма поскъпнаха с 1,5% до 35,84 евро за брой.