fallback

И Volvo минава на по-ниска предавка

Компанията е изправена пред значителни съкращения, за да бъде постигнат нулев баланс между приходи и разходи

16:41 | 17.01.13 г.
Автор - снимка
Редактор

Страдащият шведски автопроизводител Volvo Cars Corp. е изправен пред мерки за значителни и всеобхватни съкращения на разходите при опита си да си върне рентабилността през следващите 2 години на фона на застоя в европейския автомобилен сектор и борбата си за запазване на пазарен дял, заяви главният изпълнителен директор  Хакан Самуелсон, цитиран от Wall Street Journal.

Желателно е да бъдат съкратени разходи на стойност 1 млрд. шведски крони (153 млн. долара), за да може компанията да излезе на нула, след като през 2012 г. продажбите ѝ в световен мащаб се свиха с 6% до 422 000 моторни превозни средства, добави Самуелсон, който пое поста през октомври.

Той уточни, че с изключение на инвестициите в дългосрочна развойна дейност съкращенията ще засегнат всички дейности на Volvo – от маркетинга през консултантските отдели до администрацията.

Спад на продажбите с 6% означава, че „се изисква значително съкращаване на разходите, за да бъде балансиран, особено когато вземете под внимание, че дори не сме започнали от нулев баланс“, подчерта мениджърът.

Самуелсон отбеляза още, че макар компанията да си е поставила за цел да излезе на нула през 2013 г., постигането ѝ ще бъде изключително трудно, тъй като автомобилният пазар в Европа остава неприветлив, а Volvo се мъчи да обърне тенденцията след спада на продажбите в Китай през миналата година с 11%. По думите му излизането на нула през 2014 г. е „възможно и реалистично“ в доста по-висока степен.

Изявлението му се появи, след като европейските автопроизводители съобщиха, че търсенето на нови коли в Европейския съюз е намаляло до най-ниското си ниво от 17 години, и предупредиха, че нещата може да се влошат допълнително, преди пазара да се стабилизира.

Европейците шофират по-малко, подхранвайки опасенията, че пазарът може би е близо до точката на насищане, което води до опасност търсенето да не е в състояние да се възстанови, докато икономиката на региона не поеме отново нагоре.

Volvo, която бе закупена от китайския автопроизводител Zhejiang Geely Holding Group Co. от предишните собственици от Ford Motor Co. през 2010 г., възложи по-голямата част от надеждите и ресурсите си на Китай в опит да предизвика доста по-големите си конкуренти, произвеждащи луксозни автомобили, като например BMW AG и  Audi на Volkswagen AG. Брандът обаче се мъчи да се позиционира на все по-претъпкания пазар на луксозни автомобили в Китай и да поддържа същите високи цени.

Самуелсон изтъкна, че компанията е предприела поредица от мерки, за да постигне обрат в продажбите в Китай, включително назначаването на нов директор на продажбите и маркетинга, допълнителна подготовка за служителите в продажбите в Китай и действия за позициониране на бранда не само като осигуряващ висока безопасност, но също функционалност и дизайн.

„Трябва да работим повече за изчистването на бранда“, посочи той. „Това е висококачествен бранд, но повече ориентиран към хората. Не е задължително това да се отнася само за мощността на двигателя“, добави мениджърът.

Самуелсон се надява през настоящата година продажбите на Volvo в Китай да нараснат най-малко със 7-8%, каквито са прогнозите за ръста на пазара на автомобили от най-горния клас, макар да не очаква подобрение на продажбите на компанията в световен мащаб.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:20 | 10.09.22 г.
fallback