Шведският текстилен концерн Hennes & Mauritz AB (H&M) отново демонстрира по-силни резултати от очакванията. Общите продажбите на на шведската верига магазини за облекло за декември компанията се увеличават с 8% на годишна база, при прогноза за ръст от 5 на сто.
Резултатът без новите обекти, открити през 2012 г., обаче отбелязва спад от 2 на сто. Дори и това свиване може да се приеме за добра новина на фона на прогнозата за 4 процента спад в "старите" обекти и свиването на търсенето на германския пазар, който е сред основните за H&M, съобщи Bloomberg.
През декември 2011 г. обаче компанията успя да отчете ръст на продажбите от 13%, а на чиста база нарастването бе от 4 на сто. Като причина за спада мениджмънтът посочва календарни ефекти, които са коствали на компанията 3 процентни пункта от обема ѝ продажби.
"Резултатите са по-добри от очакваното и доста по-добри в сравнение със ситуацията, която се очертаваше, като се имат предвид данните за германския пазар", твърди Ан Кричлоу, анализатор в Societe Generale, цитирана от Bloomberg. "Компанията може да даде някакво указание дали тези продажби са постигнати чрез засилване на дисконтирането, когато отчете фискалната година на 30-и януари“, каза още тя.
Търговецът на дребно, който продава дънки за 20 евро и рокли за 30 евро, предложи отстъпки от около 50% преди празниците след 25-и декември.
През ноември JPMorgan Chase&Co. коментира, че търсенето на германските потребители може да отслабне. За H&M това бе особено сериозен риск, като се има предвид, че компанията генерира 23% от продажбите си именно от пазара на най-голямата европейска икономика. Последните обявени днес данни показаха, че растежът на БВП на Германия се е забавил до 0,7% през 2012 г. спрямо ръста от 3% година по-рано.
Акциите на H&M поскъпнаха с 4,6 на сто до 230,3 крони, най-големия дневен ръст от 20-и юни насам, а към 12.00 часа българско време се търгуваха с ръст от 3,5 на сто. За последните 12 месеца акцията е добавила 3,7 на сто към стойността си, оценявайки търговеца на 377,4 млрд. крони (58,5 млрд. евро).
Очаква се на 30-i януари H&M да обяви годишните си финансови резултати. От компанията прогнозират, че продажбите ще бъдат с 10% по-високи на годишна база. Към края на годината компанията вече разполага с общо 2809 магазина, докато година по-рано броят им е бил 2490.
H&M отвори първия си магазин в България на 8-и март 2012 г., след което до края на август откри още три обекта в страната. За първите си шест месеца дейност у нас.компанията реализира продажби с включен ДДС в размер на 79 млн. шведски крони (над 9,3 млн. евро).