fallback

Swatch разширява присъствието си на пазара за луксозни стоки

Швейцарският производител придобива американската премиум марка Harry Winston за близо един милиард долара

14:02 | 14.01.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Швейцарският производител на часовници Swatch разширява присъствието си на пазара на скъпите часовници и бижута, като придобива за около един милиард долара американската луксозна марка Harry Winston с престижен адрес на Пето авеню в Ню Йорк. "Марката Winston ще допълни перфектно престижа на концерна. Диамантите са най-добрият приятел на момичетата", заяви президентът на Swatch Найла Хайек в понеделник, цитирана от Ройтерс.

Покупната цена е в размер на до 750 милиона долара в брой. Освен това лидерът на пазара на часовници ще поеме и дълговете на американската компания на стойност до 250 млн. долара. За Harry Winston работят 535 души, а производствената фабрика е в Женева. Американската компания е активна и в добива на диаманти. Тази област - Harry Winston Diamond Corporation, обаче не се продава.

Swatch е представен на луксозния пазар с марките си Breguet, Blancpain и Jaquet Droz. До този момент швейцарските придобиваха преди всичко по-малките производители на часовници. Последното голямо придобиване на марката датира от повече от десет години.

С придобиването на Harry Winston Swatch прави важна стъпка на пазара на бижута и в дългосрочен план може да си осигури достъп до пазара на диаманти, каза анализаторът от Kepler Джон Кокс. Към диамантите швейцарците имали интерес от дълго време насам.

През миналата година Swatch постигна рекорден оборот от повече от осем милиарда швейцарски франка. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:38 | 08.09.22 г.
fallback