fallback

Hyundai и Kia се настройват за по-бавен растеж

През 2012 г. групата е продала малко над 7 млн. автомобила

14:48 | 02.01.13 г.
Автор - снимка
Създател

Най-големите южнокорейски автомобилни концерни - Hyundai Motor Co и сестринската ѝ марка Kia Motors Corp, планират през тази година да постигнат 4% ръст на глобалните общи продажби, който трябва да доведе до продажбата на общо 7,41 млн. превозни средства. Това обаче ще е най-слабият ръст за компаниите от 2003 г. насам, предава Ройтерс.

Дуото, което заедно се нарежда на пето място в продажбите на автомобили в световен мащаб, се подготвя за по-скромен ръст след няколко години на развитие с главоломна скорост. Председателят на групата Чун Монг-Ко забави изграждането на капацитети, за да се съсредоточи върху подобряването на търговска марка и рентабилността с надеждата за по-добро противодействие на конкурентите, сред които е и японската Toyota Motor Corp.

Hyundai Motor и Kia ще продължат да предлагат иновации на марката чрез повишаване на качеството на превозните средства, заявил е 74-годишният председател на Hyundai Motor и Kia в годишната си реч пред служителите в сряда.

В съответствие с тази стратегия Kia повиши в края на миналата седмица своя главен дизайнер и изпълнителен вицепрезидент Питър Шрайер - известен с приноса си за дизайна на емблематичния Audi TT - до президент.

59-годишният Шрайер се присъедини към екипа на Kia през 2006 г., когато беше поставено началото на нова продуктова стратегия, акцентираща върху дизайна и беше създадена емблематичната фамилна решетка ‘Тигров нос’, която се превърна в отличителен белег на моделната гама Kia.

С продадени 7,12 млн. единици през 2012 г. целта за годината е била преизпълнена, съобщил е още Чун. Това съответства на ръст от 8% спрямо предходната година.

Същевременно директорът е предупредл, че бизнес условията ще се влошат в следствие на дълговата криза в еврозоната, както и заради забавянето на глобалната икономика. „Затова през тази година ще трябва да се концентрираме по-силно върху качествения растеж“, подчертал е той.

За Европа вицепрезидентът на концерна Алън Ръшфорр вече прогнозира спад на продажбите заради нежеланието на европейците да купуват нови автомобили. Заради това целта до 2015 г. компанията да завладее 5% пазарен дял в региона няма да бъде постигната, въпреки че през 2012 г. Hyundai заедно с Kia бяха сред най-големите печеливши на свиващия се европейски пазар. За 2013 г. плановете са за ръст от 3,4 на сто.

Заедно Hyundai и Kia, които отдавна са идентифицирани от VW и Toyota като едни от най-опасните конкуренти, държат пето място по глобални продажби. Корейците залагат все повече на силното търсене в Китай и нововъзникващите пазари.

Hyundai Motor, която през 2012 г. откри нови заводи в Китай и Бразилия, очаква през тази година да продаде 4,66 млн. единици, след 4,4 млн. броя през миналата година. Kia планира да продаде 2,75 млн. коли, малко повече от 2,72 млн. автомобили, продадени през 2012 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:13 | 10.09.22 г.
fallback