Тежкото икономическо положение и високото ниво на безработицата в Европа се превърнаха в причина за понижаване на потреблението на шампанско във всички 27 държави-членки на Европейския съюз, съобщи AP, като се позова на данни на асоциацията на френските производители на напитката.
Средното ниво на потребление на продукта на територията на ЕС е намаляло с 5%. В самата Франция, която е изключителен производител и най-голям потребител на пенливото вино, спадът е от 4,9%.
„Французите са песимисти по природа“, отбелязва производителят на шампанско Антоан Шике. „Преживяхме трудни избори и се намираме в такава икономическа ситуация, когато под въпрос се оказаха самите институционални основи на ЕС“, добави той.
Същевременно експерти отбелязват, че през 2012 г. е регистриран ръст на обема на изнасяните вина от типа на шампанското с 3%. С основна заслуга за това са двата най-големи пазара за вино – САЩ и Япония, където са внесени съответно 19,4 млн. и 7,9 млн. бутилки само за периода януари-септември на 2012 г.
Специалисти посочват и увеличаването на популярността на пенливите вина в Китай, който може да се нареди до най-големите пазари на френски вина в близко бъдеще.