fallback

Унисекс играчите – новият шанс за бранша

Производителите на "унисекс" играчки бележат повишени печалби

14:52 | 27.12.12 г. 22
Автор - снимка
Редактор

Компанията за играчки Hasbro обяви по-рано тази седмица, че ще пусне на пазара "унисекс" версия на "Easby-Bake Oven" - фурна за лесно готвено, пише Businessweek. Това ще се случи на изложението за играчки в Ню Йорк през февруари.

Класическата фурна е пусната за първи път от Kenner Products през 1963 г. в тюркоазен цвят. Както става ясно от предварителните реклами, компанията иска да привлече основно бъдещите домакини.

„Това е най-красивата фурна, която някога съм виждала", казва въодушевено малко момиченце в рекламата от 1970-те години. Какво тогава е новото нещо, което прави тази стара играчка подходяща и за момчета? Фурната вече ще се предлага в сребрист, черен и син цвят, а в рекламата и в опаковката ѝ ще има изобразени и момченца.

В една индустрия, която все още е силно повлияна от разделението на половете, Hasbro е поредната компания, решила да изпробва дали прекрачването на това разделение може да увеличи продажбите ѝ. Конкурентите вече направиха първите крачки в тази посока - KidKraft неотдавна пусна на пазара пожарна с кукли, а Step2 представи кухни в телесен цвят.

„Има кукли, които човек би си помислил, че ще се харесат само на момичета, но те всъщност привличат и момченцата", твърди говорителят на компанията за пазарни проучвания NPD Дейвид Райли. "Категоризирането на една играчка според пола на детето ограничава възможностите за нейните продажби", допълва той.

В случая с "Easy-Bake Oven" анализаторът от MKM Ерик Хендлър посочва: "Готвенето е категория, която вече е популярна не само сред момиченцата. Погледнете всички кулинарни предавания по кабелните телевизии - повечето готвачи и пекари са мъже. Мисля, че Hasbro се опитва да се възползва от тази ситуация. Вече не само момиченцата готвят заедно с майките си".

Резултатите на Hasbro със сигурност показват, че стратегията на компанията е добра. Последният тримесечен финансов доклад на фирмата отчита приходи от играчки за момчета на стойност 1,2 млрд. долара за първите девет месеца на годината спряно 499,7 млн. долара от играчки за момичета за същия период на годината.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:02 | 12.09.22 г.
fallback