Американският конкурент на европейския производител на спортни стоки Adidas – Nike, трябваше да преглътне спад на печалбата през второто си фискално тримесечие. Недостатък остават и брутните маржове. Nike отчете нетна печалба от 384 млн. долара, което е спад от 18% на годишна база, предаде Ройтерс.
Резултатите бяха засегнати от загубата от около 137 милиона долара от продължаващи дейности. Нетните приходи от продължаващи дейности са в размер на 1,14 долара на акция след 1,03 долара на акция година по-рано. В следборсовата търговия книжата поскъпнаха с 4,7%.
В Китай производителят на спортни стоки отчита спад на продажбите от 12%. За сметка на това продажбите в Северна Америка нарастват със 17 на сто. Общите продажби са се увеличили през тримесечието до края на ноември със 7,4% до 5,96 млрд. долара. През предходното тримесечие продажбите на продукти от марката Nike за първи път от две години насам отчетоха едноцифрен ръст.
От няколко тримесечия насам икономическият ръст и потребителските разходи в Китай отслабват. И американският производител очевидно не е имунизиран към това, за разлика от базирания в Херцогенаурах Adidas, който отчита в Китай двуцифрени темпове на растеж.
По отношение на разходната част Nike трябва да се пребори с разходите за маркетингови кампании по време на Европейското първенство по футбол и Олимпийските игри. Повишаването на цените и мерките за строги икономии от друга страна не успяват да ги компенсират. През това тримесечие надолу потегли и размерът на брутния марж – за осми пореден път. Той вече възлиза на 42,5%.
По този показател Nike изостава значително от Adidas. Германският конкурент повишава през своето трето тримесечие брутния си марж с 0,3 процентни пункта до 47,4%. С приходи за тримесечието в размер на 4,2 млрд. евро обаче Adidas е доста по-малък от пазарния лидер Nike.