Продажбите на нови автомобили в Европа през изминалия месец бележат спад с 10% спрямо ноември 2012 година, като достигат едва 965 918 броя, съобщава Bloomberg. Това са най-ниските нива от цели 19 години насам.
Единствената масова марка, която бележи ръст в продажбите си, е Hyundai. Корейската марка регистрира със 7% повече продажби, но сестринската ѝ компания Kia отчита спад от 3,6%.
Renault е сред компаниите с най-голям спад, като марките Renault и Dacia отчитат с 27,4% по-малко сделки. PSA Peugeot Citroen има с 16% по-малко регистрации, а General Motors Europe, с марките си Opel/Vauxhall и Chevrolet, регистрира спад от 13%. При Fiat намалението в продажбите е 12,8%, а при Ford – 10,2%.
Най-големият производител в Европа - Volkswagen Group, е доставил 248 690 нови возила, регистрирайки спад от 2,5%. Марката VW има с 4,5% по-малко продажби.
При луксозните марки единствено BMW и Mini бележат малък ръст - от 0,4%. При Audi спадът е 2,3%, а този при Mercedes-Benz и Smart – 0,7%.
Четири от петте най-големи пазара в Европа също бележат спад в продажбите на нови коли. В Германия са продадени с 3,5% по-малко коли през ноември, а Франция бележи спад от 19%. В Италия и Испания продажбите са спаднали с цели 20%. Великобритания обаче регистрира увеличение от цели 25%, с което се превръща във втория най-голям пазар в Европа, измествайки Франция.
За първите 11 месеца на 2013 година в Европа са продадени 11,7 млн. нови коли, което е с 11,7% по-малко от същия период на миналата година. Това са най-слабите продажби на нови коли от 1993 година насам.