На този етап все още не е ясен размерът на инвестициите, с които двете компании ще участват в новосъздаденото дружество AGM. По думите на Иванов нашата и китайската компания ще имат равни дялове в AGM, съответно българската страна ще отговори със сума на направената инвестиция равна на тази, която ще бъде осигурена от BYD.
“Какъвто и да е размерът на направените вложения, със сигурност ще бъде оправдан. Очакваме българският пазар да бъде изключително заинтересован от производството ни, защото ние ще можем да предложим коли и автобуси с нисък енергиен разход, които ще спестят много пари на домакинствата у нас“, обясни той.
В началото продуктите на AGM ще целят изцяло пазара в България. Впоследствие ще бъдат предлагани и в страни, като Русия и Украйна, както и в Централна и Западна Европа.
„Ние няма да бързаме да изнасяме продукцията си, защото първо ще се опитаме да се наложим на българския пазар. BYD имат много голям опит в сферата на автомобилостроенето и те също са съгласни, че нашият пазар вече е „годен“ да посрещне "по-зелени" и по-екологични автомобили, които да променят коренно потребителското поведение и нагласа“, заяви Иванов.
Във връзка с бъдещите планове за разрастване, той бе категоричен, че има голяма вероятност BYD и „ Булминерал“ да започнат съвместна работа по производството не само на електрически автобуси и коли, но и на останалото продуктово портофолио на китайската компания, а именно батерии и LED светлини, които са предназначени изцяло за употреба в градски условия и са енергоспестяващи.
Иванов уточни, че това е част от втория етап за съвместно партньорство между двете фирми, който най-вероятно ще бъде осъществен през следващата година. Все пак той отказа да коментира повече подробности за конкретна дата.
BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея е американският милиардер Уорън Бъфет. В родината си компанията има съвместно производство с Daimler. Двата автомобилостроителя имат обща марка - Denzа, която е съсредоточена в конструирането на електромобили. Първият й модел се изгражда на базата на стария Mercedes-Benz B-class и ще предлага около 300 км. автономен пробег.
BYD е вторият китайски автомобилостроител, навлязъл в България, след Great Wall Motor, който през февруари откри официално първия си завод за сглобяване на китайски коли в Европа, намиращ се в Баховица край Ловеч.
Още новини за пазара на автомобили четете в Automedia.bg
преди 11 години Дано има повече такива новини. От това най-много се нуждаем - нови работни места и то Хай-Тек. Само дано нашите "андрешковци" не побългарят колата и китайците да избягат, без да се обръщат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Защо не ми позволява повече символи да пиша? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Кратка форма - отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Съвместната компания ще се казва *** Group Motors, или накратко AGM, а нейн изпълнителен директор ще бъде сегашният ръководител на завода на Булминерал в Брезник - Михаил Иванов.->>>>>Съвместната компания ще се казва *** Group Motors, или накратко AGM, а неин изпълнителен директор ще бъде сегашният ръководител на завода на Булминерал в Брезник - Михаил Иванов.Неин - притежателно местоимение, 3 л., ж.р., едкнствено число на притежавания обект, пълна форма. Кратка форма - отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ухаааааа електрическа Чавдарка ............ отговор Сигнализирай за неуместен коментар