На този етап все още не е ясен размерът на инвестициите, с които двете компании ще участват в новосъздаденото дружество AGM. По думите на Иванов нашата и китайската компания ще имат равни дялове в AGM, съответно българската страна ще отговори със сума на направената инвестиция равна на тази, която ще бъде осигурена от BYD.
“Какъвто и да е размерът на направените вложения, със сигурност ще бъде оправдан. Очакваме българският пазар да бъде изключително заинтересован от производството ни, защото ние ще можем да предложим коли и автобуси с нисък енергиен разход, които ще спестят много пари на домакинствата у нас“, обясни той.
В началото продуктите на AGM ще целят изцяло пазара в България. Впоследствие ще бъдат предлагани и в страни, като Русия и Украйна, както и в Централна и Западна Европа.
„Ние няма да бързаме да изнасяме продукцията си, защото първо ще се опитаме да се наложим на българския пазар. BYD имат много голям опит в сферата на автомобилостроенето и те също са съгласни, че нашият пазар вече е „годен“ да посрещне "по-зелени" и по-екологични автомобили, които да променят коренно потребителското поведение и нагласа“, заяви Иванов.
Във връзка с бъдещите планове за разрастване, той бе категоричен, че има голяма вероятност BYD и „ Булминерал“ да започнат съвместна работа по производството не само на електрически автобуси и коли, но и на останалото продуктово портофолио на китайската компания, а именно батерии и LED светлини, които са предназначени изцяло за употреба в градски условия и са енергоспестяващи.
Иванов уточни, че това е част от втория етап за съвместно партньорство между двете фирми, който най-вероятно ще бъде осъществен през следващата година. Все пак той отказа да коментира повече подробности за конкретна дата.
BYD се котира на Хонконгската фондова борса и акционер в нея е американският милиардер Уорън Бъфет. В родината си компанията има съвместно производство с Daimler. Двата автомобилостроителя имат обща марка - Denzа, която е съсредоточена в конструирането на електромобили. Първият й модел се изгражда на базата на стария Mercedes-Benz B-class и ще предлага около 300 км. автономен пробег.
BYD е вторият китайски автомобилостроител, навлязъл в България, след Great Wall Motor, който през февруари откри официално първия си завод за сглобяване на китайски коли в Европа, намиращ се в Баховица край Ловеч.
Още новини за пазара на автомобили четете в Automedia.bg
преди 11 години и за това ли успя да се захванеш :)приятно сглобяване на автобуси отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Виж се с какво разполагаш "като технологий" и повече не се изказвай!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години :) Браво, и късмет!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Истинската добавена стойност, която официално търсим идва от висококвалифицираните служители. Сглобяването на автобуси и коли ангажира средно и ниско квалифицирани хора. Имаме нужда от съвместна работа свързана с проектиране и разработка на технологии. Как ще се борим със страни като Индия и Китай що се отнася до ресурс от работна ръка за сглобяване? Цял свят сглобява в Китай, Китай сглобява в България. Малко странно звучи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Хора, Вие правопис учили ли сте?Всяка инвестиция е добре дошла. И аз бих искал да инвестира тук Рено, но нещо не идват... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Някой хора вярват в бялата лястовица.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години В голяма грешка си ;). Имаме си вноска към ЕС, която е преблизително 1млрд евро на година. Толкова и освояваме средно. Да те питам кой какво плаща че не разбрахме нещо???? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години така ти си мислиш че плащаш за ифратруктурните проети, ЕС дава парите, а те ги зимат от "гадните" западни данъкоплатци. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Е като китайските ел. автомобили не са хай-тек, къде са европейските? "В родината си компанията (BYD) има съвместно производство с Daimler". Едва ли Даймлер и У. Бъфет ще инвестират в BYD ако бяха махленска фирма, която прави коли менте. А че европейците плащат за нашите пътища е научна фантастика, ние си плащаме и нашите деца, внуци и правнуци ще плащат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Жалко, много жалко . това правителство даде голяма светлина на китайците в Европа. никъде не ги пускаха, но ето че дупедавците се оказахме ние за съжаление. вместо да помагаме на европейските производители и на европейските граждани ние им подливаме вода. французи и германци работят за нашите пътища и инфраструктурни и селско стопански проекти, а ние им вкарваме конкуренти с които да си загубят работните места. китайските ефтинджоси не са хай-тек, все едно да ми твърдите че индийски автомобил ТАТА е хай-тек???!!!! вижте с какво разполагат като технологий и екстри и ще се убедите сами. не ми е ясно защо Меркел и Саркози направиха всичко възможно да спрат Берлуско да продаде италианския дълг на китайците, а нищо не предприема (Меркел) спрямо Борисов. отговор Сигнализирай за неуместен коментар