Швейцарският концерн за луксозни стоки Richemont успява да се възползва през първото полугодие на финасовата 2012/13 г. от силния интерес на туристите от Азия, който оживи значително бизнеса в Европа.
За сметка на това спада търсенето на важни пазари в Азия като Хонконг и Китай. Както става ясно от съобщение на компанията от петък, продажбите на производителя на бижута Cartier и на часовниците от марките IWC и Jaeger-LeCoultre се повишават за периода с една пета до 5,11 млрд. евро.
Същевременно чистата печалба нараства с 50% до 1,08 млрд. евро благодарение на валутни разлики и по-високи продажбени цени. По този начин базираният в Женева концерн почти отговори на средните очаквания на анализаторите за печалба от 1,04 млрд. евро и приходи от 5,16 млрд. евро.
Освен това Richemont обяви, че Бернард Форнс и Ричард Лепей стават заместници на изпълнителния директор Йохан Рупърт от началото на април 2013 г.