Благодарение на придобиването на модната верига Bonita модната компания Tom Tailor отчита невероятен ръст за третото тримесечие. Продажбите са нараснали с повече от 60 на сто до 190,7 млн. евро, обяви базираната в Хамбург компания в четвъртък.
Разходите, свързани с придобиването, и телевизионната кампания за въвеждане на пазара на новата продуктова линия на Tom Tailor – Polo, обаче са се отразили на нетната печалба, която се понижава с 26% до 3,7 милиона евро.
„Тези негативни ефекти на разширяване обаче са били взети предвид“, поясни главният изпълнителен директор на Tom Tailor Дитер Холцер. "Ние вярваме, че придобиването на Bonita е много полезно от стратегически и оперативен аспект." Той очаква за в бъдеще от Bonita "значителен принос за рентабилността".
Tom Tailor, досега далеч по-фокусиран върху младата клиентела до 40 години, вече има в портфейла, си чрез придобиването на Bonita, и мода за над 40-годишните. Приходите на закупената модната компания със седалище в Хаминкелн за първи път са добавени към консолидираните приходи през месеците август и септември. Но и сама Tom Tailor би имала за третото тримесечие двуцифрен ръст на продажбите: В общо 283 собствени магазина, в големите универсални магазини все повече чрез интернет, компанията е извършила продажби за 133,4 млн. евро - с 12,5% повече, отколкото през същото тримесечие на миналата година. Изчистената от специални такси оперативна печалба (EBITDA) нарасна с 12,4% до 19,1 милиона евро.
За цялата година Tom Tailor продължава да държи на прогнозата си, според която приходите, заедно с тези на Bonita, ще се повишат до 625-635 млн. евро (412 млн. евро през миналата година), а EBITDA ще достигне 70-75 млн. евро (48,1 млн. евро през 2011 г.)